Ji Sung dan Jeon Mi Do sah menerajui drama thriller terbaru SBS ‘Connection’

Nampaknya Ji Sung dan Jeon Mi Do akan bekerjasama dalam drama thriller terbaru mereka.

Pada 11 Disember, SBS mengumumkan, “Ji Sung dan Jeon Mi Do disahkan membintangi drama baharu ‘Connection’ (tajuk literal).”

“Connection” ialah drama thriller penyiasatan jenayah mengenai persahabatan yang berantakan ketika menjejaki  kematian seorang rakan sekolah menengah yang meninggalkan polisi insurans bernilai lima bilion won (kira-kira $3.7 juta). Drama ini akan diarahkan oleh Kim Moon Kyung yang menggarap drama SBS “Trolley”. Skripnya dihasilkan oleh penulis skrip Lee Hyun yang sebelum ini bekerja bersama dengan pengarah untuk drama JTBC “Diary of a Prosecutor”.

Ji Sung akan memegang watak Jang Jae Kyung, seorang anggota polis Pasukan Narkotik Polis Anhyun. Dia adalah antara pegawai polis terbaik yang disegani oleh juniornya dan dipercayai oleh seniornya dalam polis. Walaupun kredibilitinya sebagai pegawai polis, Jang Jae Kyung memilih untuk menjauhkan diri daripada keluarga dan rakan-rakan. Dia melakukan ini supaya dia boleh terus fokus pada kerjanya.

Sementara itu, Jeon Mi Do dipercayai menghidupkan drama Oh Yoon Jin, seorang wartawan di Anhyun Economic Daily yang terkenal sangat lantang dan tidak dapat melihat ketidakadilan. Bagaimanapun, selepas dipecat dari pekerjaannya, Yoon Jin memutuskan untuk menjadi wartawan yang bermuka tebal dan dia selalu menganggap,  persahabatan sebagai wang.

“Connection” dijadual untuk ditayangkan pada separuh pertama tahun 2024.

Sumber : 1

loading...