Jadi pendakwa gila, D.O. tampil dengan rambut selekeh dalam poster drama terbaru ‘Bad Prosecutor’

Drama KBS 2TV akan datang “Bad Prosecutor” lakonan D.O EXO menampilkan idol itu berubah menjadi seorang pendakwa dengan penampilan aneh.

“Bad Prosecutor” ialah kisah tentang seorang pendakwa bernama Jin Jung (D.O. EXO) yang bersenjatakan perangai buruk dan kenakalan. Dia meruntuhkan tempat-tempat suci yang diciptakan oleh kekayaan dan kuasa, dan dia juga menjatuhkan orang-orang yang tamak yang tinggal di tempat-tempat suci itu. Jin Jung menggunakan kaedah bijaksana serta berbanding kaedah konvensional, helah terhadap prosedur standard, dan kenakalan atas keikhlasan untuk menghalang pihak berkuasa yang korup daripada menjejaskan masyarakat. Dengan rasa keadilan yang menyegarkan, drama ini akan membuatkan penonton melupakan realiti yang mengecewakan.

Watak D.O. sebagai Jin Jung ialah seorang pendakwa di bahagian ketiga Pejabat Pendakwa Daerah Pusat. Jin Jung adalah seorang lelaki yang sangat menawan, dan dia akan diingati lama dalam sejarah pendakwa kerana berperwatakan gila yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Walau bagaimanapun, pada masa yang sama, dia mempunyai rasa keadilan dan hati nurani yang mendalam. Dia berperang di pihak mereka yang lemah, melawan kejahatan dan membalas dendam 10 kali ganda.

Pada 7 September, ‘Bad Prosecutor’ KBS 2TV mengeluarkan teaser poster yang memaparkan D.O sebagai pendakwaraya Jin Jung. Dalam poster itu, D.O dilihat dengan gaya rambut yang tidak kemas memakai tracksuit merah, dan memegang batang kayu seolah-olah bersedia untuk melawan pada bila-bila masa. Dalam gambar berkumpulan dengan pendakwa raya lain, dia menyerlah dengan sut trek beraninya sambil mengangkat penumbuk bertenaga dengan senyuman lebar. Teks pada poster memparodikan baris terkenal dari filem hit “Extreme Job,” dengan berkata, “Tidak pernah ada pendakwa seperti ini sebelum ini! Adakah dia seorang pendakwa atau seorang yang aneh?”

Penampilan D.O yang aneh itu berjaya mengejutkan peminat kerana ia sangat berbeza dengan imejnya. Jin Jung digambarkan sebagai watak “penyangak” dan menggunakan cara yang tidak konvensional untuk memusnahkan pemerintah yang korup.

Pasukan produksi ‘Bad Prosecutor’ menyatakan, “Teaser poster untuk ‘Bad Prosecutor’ akan menampilkan pendakwa Jin Jung, yang akan memecahkan sepenuhnya acuan watak pendakwa yang pernah dilihat sebelum ini.”

“Sila nantikan Do Kyung Soo (D.O), yang akan dilahirkan semula sebagai pendakwa yang panas baran Jin Jung, watak yang tidak pernah anda lihat sebelum ini.”

Sementara itu, ‘Bad Prosecutor’ akan ditayangkan pada 5 Oktober dirangkaian KBS 2TV bagi mengisi slot drama Rabu-Khamis. Drama ini turut dibintangi oleh Lee Se Hee, Ha Joon, Lee Si Eon, Kim Sang Ho dan Joo Bo Young.

Sumber : Osen

loading...