Monsta X tundukkan Mamamoo, Blackpink, Song Mino & AB6IX, raih album terlaris minggu ini

Monsta X berjaya merekodkan jualan album terlaris pada minggu ini, sekaligus meletakkan mereka di posisi no.1 di dalam carta album Gaon.

Dengan ‘Fatal Love’ , Monsta X telah memperolehi jualan sebanyak 136,843 unit di dalam seminggu menurut Hanteo, sudah cukup menidakkan penguasaan Mamamoo (Travel) dengan 128,966 unit, Mino (Take) dengan 91,420 unit, Blackpink (Blackpink The Album) serta AB6IX (Salute) dengan 80,056 unit masing-masing berada di posisi nombor 2,3,4 dan 5 di dalam carta album Gaon minggu ini.

Bagaimanapun, dengan perolehan sebanyak ini juga, Mamamoo mencatatkan peningkatan yang sangat mendadak daripada penjualan album mereka sebelum ini dengan kadar hampir mencecah 100% manakala Song Mino, menjadi artis solo keluaran YG pertama berjaya berbuat demikian setelah meleburkan rekod artis satu agensi dengannya, GDragon.

Setelah mengambil risiko mengeluarkan album English ‘ALL ABOUT LUV’ pada Feb 2020 lalu, MONSTA X memilih untuk kembali dengan album penuh ke-3 mereka, ‘Fatal Love’ untuk menambat peminat di Korea dan serata Asia pula. Album yang mengandungi 10 buah lagu ini hampir kesemua adalah dicipta, digubah dan dikendalikan oleh Jooheon dibantu oleh I.M dan Hyungwon. Sementara antara artis lain yang terlibat di dalam album ini adalah Jooyoung dalam lagu rentak balada ‘I’m Not Sorry’ manakala Eric Nam pula untuk lagu ‘Beastmode’.

Sumber: Gaon

loading...