Park Shin Hye dan Park Hyung Sik pamer keserasian yang hebat dalam ‘Doctor Slump’ setelah kembali bergandingan selepas 10 tahun

Drama JTBC yang akan datang “Doctor Slump” sedang bersiap sedia untuk tayangan perdananya!

Pada 5 Disember, pihak produksi drama JTBC berkongsi potret sesi pembacaan skrip di mana Park Shin Hye dan Park Hyung Sik menunjukkan kekuatan keserasian mereka berdua.

“Doctor Slump” ialah drama komedi romantik yang mengisahkan Yeo Jung-woo (Park Hyung-sik) dan Nam Ha-neul (Park Shin-hye) yang cuba menghidupkan semula kehidupan mereka selepas berdepan dengan kesukaran. Kedua-dua mereka merupakan pesaing dan saling membenci. Namun, kedua mereka nantikan akan bersatu di tengah-tengah kegelapan kehidupan masing-masing dan akhirnya menjadi cahaya antara satu sama lain, memberikan senyuman, keterujaan serta keselesaan yang mengharukan di sepanjang perjalanan mereka.

“Doctor Slump” juga menandakan pertemuan semula antara Park Hyung Sik dan Park Shin Hye dalam sebuah drama buat kali pertama dalam tempoh 10 tahun sejak projek hit mereka “Heirs.” Drama ini akan dipimpin oleh pengarah Oh Hyun Jong dari “Find Me in Your Memory” dan “Weightlifting Fairy Kim Bok Joo” dan skripnya ditulis oleh Baek Sun Woo dari “What’s Wrong With Secretary Kim.”

Antara mereka yang menghadiri bacaan skrip drama “Doctor Slump” adalah pengarah Oh Hyun Jong dan penulis skrip Baek Sun Woo, pelakon Park Hyung Sik, Park Shin Hye, Yoon Bak, Jang Hye Jin, Hyun Bong Sik, Yoon Sang Hyun, Oh Dong Min, Park Won Ho, Kang Sang Joon, Jung Ji Soon dan ramai lagi.

Park Shin Hye dan Park Hyung Sik telah menunjukkan keserasian yang sempurna mereka selepas bekerjasama 10 tahun lalu. Kedua-duanya benar-benar menghidupkan watak mereka sambil menunjukkan kemahiran lakonan yang mantap.

Jung Woo lakonan Park Hyung Sik merupakan seorang pakar bedah plastik yang cukup popular kerana kecerdasan dan personalitinya. Bagaimanapun, lelaki itu tiba-tiba terjatuh ke dalam jurang kehidupan kerana kemalangan perubatan misteri yang dialaminya. Park Hyung Shik terpikat dengan apa yang digambarkan oleh wataknya yang penuh emosi semasa membaca skrip.

Sementara itu, Ha Neul lakonan Park Shin Hye ialah seorang pakar bius yang akhirnya terpaksa meninggalkan hospital tempat dia bekerja. Dia seorang doktor yang gila kerja, menjalani kehidupan tanpa keseronokan dan tidak tahu melakukan apa-apa kecuali belajar dan bekerja. Park Shin Hye juga dilihat terpikat dengan lakonan penuh teruja dan penggambaran yang realistik.

Yoon Bak akan mengambil peranan sebagai pakar bedah plastik yang berlagak Bin Dae Young. Dia mempunyai rasa persaingan berat sebelah dengan Yeo Jung Woo yang berjaya, tetapi dia juga seorang individu yang memahami Yeo Jung Woo lebih baik daripada orang lain. Yoon Bak kagum dengan mempamerkan pelbagai lakonan yang menyerlahkan keperibadian Bin Dae Young yang tulus dan licik.

Gong Sung Ha akan memainkan watak kawan baik kepada Nam Ha Neul dan pakar bius Lee Hong Ran yang telah bersama Nam Ha Neul dari zaman kolej hingga zaman residensinya. Dia menjadi pelik apabila terikat dengan Bin Dae Young, yang nampak serupa dengannya walaupun terdapat perbezaan yang jelas. Gong Sung Ha sangat selari dengan wataknya yang bertenaga Lee Hong Ran.

Selain itu, pelakon berbakat Jang Hye Jin, Hyun Bong Sik, dan Yoon Sang Hyun akan memainkan watak ahli keluarga Nam Ha Neul. Jang Hye Jin memainkan watak ibu Nam Ha Neul, Gong Wol Sun, manakala Hyun Bong Sik memainkan watak bapa saudara Nam Ha Neul, Gong Tae Sun. Yoon Sang Hyun pula akan memegang watak sebagai adik Nam Ha Neul, Nam Ba Da.

Selain mereka bertiga, turut menyertai barisan pelakon lain adalah Oh Dong Min sebagai Min Kyung Min, yang mempunyai hubungan dengan Yeo Jung Woo dan Nam Ha Neul. Dua rakan Yeo Jung Woo akan dilakonkan oleh Park Won Ho, yang memainkan watak Kim Mu Geun, dan Kang Sang Joon, yang memainkan watak Son Chan Young. Jung Ji Soon pula akan memainkan peranan sebagai guru kelas.

Pasukan produksi berkongsi, “[Kisah] kebangkitan semula kebahagiaan oleh Yeo Jung Woo dan Nam Ha Neul, yang menghabiskan saat-saat paling mempesonakan dan paling menyedihkan mereka bersama-sama, dan percintaan yang mekar dalam diri akan memberikan keseronokan yang menyegarkan dan menggetarkan hati selain momen-momen kemesraan yang boleh dikaitkan.” Mereka juga turut meminta penonton untuk menjangkakan pertemuan semula Park Hyung Sik dan Park Shin Hye serta lakonan hebat daripada kesemua pelakon.

“Doctor Slump” akan ditayangkan pada 27 Januari nanti dirangkaian JTBC.

Sumber : 1

loading...