G-Dragon kini dalam rundingan untuk meterai perjanjijan eksklusif dengan Galaxy Corporation

Selepas kontraknya tamat dengan YG Entertainment, penyanyi G-Dragon sedang bersedia untuk memulakan perjalanan baharu. Laporan daripada industri hiburan pada 5 Disember KST menunjukkan bahawa G-Dragon hampir memuktamadkan kontrak eksklusif dengan Galaxy Corporation, sebuah syarikat yang pakar dalam pengurusan harta intelek dan pengeluaran kandungan.

Orang dalam industri mendedahkan, “Saya faham bahawa G-Dragon telah mencapai persetujuan mengenai butiran kontrak eksklusifnya dengan Galaxy dan pengumuman rasmi berkenaan itu akan dibuat tidak lama lagi.”

Diasaskan pada 9 Ogos 2019, Galaxy Corporation tertumpu terutamanya pada pembangunan harta intelek dan pelesenan, tetapi telah meluaskan jangkauannya ke dalam pengeluaran program hiburan, pengurusan bakat dan perdagangan melalui anak syarikatnya. Syarikat ini mula dikenali ramai kerana menghasilkan siri realiti Netflix popular “Physical: 100.”

Pakar industri menjangkakan Galaxy akan mengukuhkan kehadirannya dengan ketara dengan bekerjasama dengan tokoh ikonik seperti G-Dragon, kerana nilai jenamanya boleh meningkatkan keupayaan syarikat, yang berpotensi melibatkan pemeteraian selebriti terkemuka lain dan pembangunan kumpulan idola.

Menjawab laporan media mengenai kontrak eksklusif dengan G-Dragon, Galaxy Corporation secara ringkas menyatakan:

 Tiada apa yang boleh kami jawab secara rasmi pada masa ini. Adalah sukar bagi syarikat untuk memberikan butiran lanjut buat masa ini, tetapi kami akan membuat pengumuman rasmi apabila tiba masanya.

Untuk pengetahuan, kontrak eksklusif G-Dragon dengan YG Entertainment telah berakhir pada bulan Jun yang lalu. Pada bulan September, spekulasi timbul mengenai kemungkinan pemindahan beliau ke Warner Music Group selepas siaran Instagram menunjukkan papan paparan elektronik di pejabat Warner Records Group yang memaparkan frasa ‘WELCOMES G-DRAGON.’

Pada 29 November KST, G-Dragon secara rasmi memutuskan hubungan dengan YG dengan mengalih keluar pautan laman web rasmi YG daripada profil saluran YouTubenya.

Sumber : 1 | 2

loading...