BIGHIT MUSIC sahkan Jimin dan Jungkook akan daftar tentera serentak & RM dan V daftar secara berasingan

RM, Jimin, V, dan Jungkook BTS akan menyertai tentera tidak lama lagi! Akhirnya BIGHIT MUSIC telah mengesahkan butiran-butiran terkini tentang pendaftaran tentera yang dinanti-nantikan keempat-empat mereka. Dalam satu kenyataan rasmi, agensi itu mendedahkan tarikh tersebut dan meminta peminat untuk mengelak daripada mengunjungi kem pendaftaran masuk

Pada 5 Disember, BIGHIT MUSIC mengeluarkan rasmi berhubung rancangan pendaftaran tentera RM, Jimin, V dan Jungkook BTS. Berikut adalah kenyataan label tersebut:

Hello.
Ini BIGHIT MUSIC.

Terima kasih atas kasih sayang dan sokongan berterusan anda untuk BTS. Kami ingin memaklumkan anda tentang penyertaan RM, Jimin, V dan Jungkook untuk memulakan khidmat tentera mereka yang akan datang.

RM, Jimin, V dan Jungkook akan memenuhi masa yang diperlukan mereka dengan tentera dengan menyertai khidmat ketenteraan. RM dan V akan mendaftar mengikut prosedur masing-masing, manakala Jimin dan Jungkook dijadualkan untuk mendaftar bersama. Sila ambil perhatian bahawa tidak akan ada sebarang acara rasmi pada hari pendaftaran masuk mereka.

Sesi pendaftaran masuk ke kem tentera hanya akan dihadiri oleh anggota tentera dan keluarga sahaja. Untuk mengelakkan sebarang isu yang tidak diingini seperti kesesakan, peminat dinasihatkan untuk tidak mengunjungi ke persekitaran tapak pendaftaran tersebut.

Kami juga menasihati anda untuk tidak terpengaruh dengan membeli pakej pelancongan atau sebarang produk yang menggunakan IP artis secara haram. Syarikat kami akan mengambil tindakan yang perlu terhadap sebarang percubaan pada aktiviti komersial yang menggunakan IP tersebut tanpa kebenaran.

Kami meminta kasih sayang dan sokongan berterusan anda untuk RM, Jimin, V dan Jungkook sehingga mereka menamatkan perkhidmatan tentera mereka dan kembali. Syarikat kami juga akan berusaha untuk menyediakan semua sokongan yang mereka perlukan pada masa ini.

Terima kasih.

Terdahulu pada bulan November, BIGHIT MUSIC mengeluarkan kenyataan rasmi yang mengumumkan bahawa RM, Jimin, V, dan Jungkook sedang bersiap sedia untuk pendaftaran tentera. Sebagai tindak balas kepada laporan bahawa RM dan V akan mendaftar di pusat latihan rekrut pada 11 Disember manakala Jimin dan Jungkook akan mendaftar bersama pada hari berikutnya pada 12 Disember, BIGHIT MUSIC secara ringkas mengulas bahawa mereka tidak dapat mengesahkan laporan itu.

Selain itu juga Dispatch turut memaklumkan bahawa V telah memohon untuk menyertai Pasukan Petugas Batalion Komando Pertahanan Ibu Kota Tentera Darat manakala RM akan menyertai sektor lain, yang butirannya belum tersedia. Selain itu, Dispatch melaporkan bahawa Jimin dan Jungkook dilaporkan akan menyertai kem latihan Divisyen Infantri ke-5 Tentera Darat. Menariknya, Jin yang kini mendaftar sebagai penolong jurulatih di situ dilihat akan melatih mereka semasa Kem Boot Tentera (latihan asas ketenteraan). Nampaknya Jin, Jimin dan Jungkook akan bersatu dipusat latihan ketenteraan.

Jungkook kongsi perasaan tentang pendaftaran masuk tenteranya menerusi Weverse

Tidak lama selepas agensi BTS umum RM, Jimin, V dan Jungkook sedang bersiap untuk memulakan khidmat tentera, Jungkook telah menulis surat yang menyentuh hati kepada peminatnya. Tulisannya adalah seperti berikut:

Disember ini saya akan memulakan perjalanan baru. Saya akan meninggalkan awak semua buat sementara untuk berkhidmat dalam tentera. Semasa berkongsi berita ini dengan anda, hati saya sepertinya separuh terasa berat, tetapi separuh lagi terasa hangat mengenang kenangan berharga yang saya kongsi bersama. ARMY.

Saya rasa begitu berat hati nak beritahu anda, jangan buat apa-apa selain tunggu saya selama dalam tentera. 1 tahun 6 bulan itu lama. Jadi saya tak boleh pentingkan diri sendiri. Tapi saya berjanji, lepas saya kembali, saya akan berdiri di atas pentas semula dengan sisi lebih matang. Sepanjang tempoh masa ini, saya berharap kehidupan ARMY akan dipenuhi dengan gelak tawa dan kegembiraan.

– Jungkook BTS

Sebelum ini, Suga merupakan ahli ketiga BTS yang mendaftar masuk untuk melaksanakan khidmat tentera selepas  Jin dan J-Hope.

Semoga ahli BTS mendapat perkhidmatan yang selamat dan sihat!

Sumber : 1 | 2 | 3 |

loading...