Pelakon Song Duk Ho mohon maaf atas kontroversi elak jalani khidmat tentera

Pelakon Song Duk Ho telah mengakui mengelak daripada tugas ketenteraannya.

Pada 31 Januari, laporan mendedahkan orang dalaman industri berkongsi bahawa Song Duk Ho terpaksa berundur daripada barisan pelakon drama ‘Beneficial Fraud’ yang akan datang kerana masalah dengan pendaftaran tenteranya. Sebagai tindak balas, labelnya Bistus Entertainment mengeluarkan kenyataan yang mengesahkan Song Duk Ho mengelak daripada tugas ketenteraannya.

Kenyataan itu berkata, “Song Duk Ho sedang mencari maklumat dalam talian untuk menangguhkan pendaftaran tenteranya pada musim panas tahun lalu. Selepas mendapat perundingan melalui blog ‘A’, dia membuat keputusan yang salah dan mendapat Gred 4 (tugas tidak aktif) penilaian tentera sebagai pekerja perkhidmatan awam dengan cara yang menyalahi undang-undang dan bukannya menangguhkan pendaftarannya, yang merupakan matlamat awalnya.”

Mengenai laporan itu, agensi Song Duk Ho Bistus Entertainment berkongsi kenyataan rasmi dan mengesahkan penglibatan pelakon itu dalam pengelakan tentera. Kenyataan itu berbunyi, “Song Duk Ho sedang mencari maklumat di Internet untuk menangguhkan pendaftaran tenteranya sekitar musim panas tahun lalu. Selepas menerima perundingan melalui blog seseorang (dirujuk sebagai “A”), dia membuat keputusan yang salah dan akhirnya menerima penilaian ketenteraan Gred 4 (tugas tidak aktif) penilaian tentera sebagai pekerja perkhidmatan awam dengan cara yang menyalahi undang-undang dan bukannya menangguhkan pendaftarannya, yang merupakan matlamat awalnya.”

Agensi itu juga menyatakan, “Song Duk Ho kini sedang menjalani siasatan polis, dan dia akan mengambil bahagian dalam siasatan pendakwaan yang lain juga. Kami sangat mengambil serius kejadian ini dan memohon maaf kepada ramai orang yang kecewa.”

Sumber dari Studio Dragon, yang merupakan syarikat pengeluar untuk ‘Beneficial Fraud’ berkata, “Siapa pengganti peranan Song Duk Ho masih lagi dalam proses, dan tiada gangguan pada jadual(penggambaran).” Drama ini menceritakan kisah balas dendam tentang seorang penipu, yang tidak mempunyai empati, dan seorang peguam, yang secara semula jadi terlalu empati, di mana mereka bekerjasama untuk membentuk pakatan yang luar biasa untuk memerangi kejahatan.

Song Duk Ho memulakan kerjaya menerusi filem “Burning” pada 2018 pada usia 28 tahun (dalam perhitungan Korea) dan aktif muncul di skrin besar dan kecil. Dia membintangi pelbagai drama termasuk “Hospital Playlist,,” “Taxi Driver,” “D.P.,” dan “Missing: The Other Side 2.”

Sumber : 1 | 2 | 3 |

loading...