Lee Da Hee dan Choi Siwon bergabung dalam drama rom-com terbaru ENA

Lee Da Hee dan Choi Siwon Super Junior akan membintangi drama baharu “Icy Cold Romance”.

“Icy Cold Romance” yang akan mengisi slot tayangan pada hari Rabu dan Khamis mengisahkan perjuangan percintaan Goo Yeo Reum dan Park Jae Hoon.

Kedua-duanya berkawan rapat selama lebih 20 tahun, dan mula memendam perasaan romantis antara satu sama lain selepas secara tidak sengaja bertemu sebagai penerbit dan pelakon rancangan temu janji.

Drama ini akan ditulis oleh penulis skrip Kim Sol Ji, yang juga menulis skrip untuk drama “Heading to the Ground,” “Syndrome,” dan “Pegasus Market,” dan diarahkan oleh PD Choi Gyu Shik, yang juga bekerja untuk drama “Rude Cik Young. Ae,” “Let’s Eat” Musim 2 dan 3,” Drinking Solo,” dan “Hush.”

Lee Da Hee akan memegang watak sebagai PD variety show bernama Goo Yeo Reum, yang telah berkecimpung dalam perniagaan selama sepuluh tahun, dan kini sedang berputus asa kerana masalah kerjaya dan cinta. Goo Yeo Reum menghadapi pelbagai krisis dalam setiap program yang dikendalikannya yang akhirnya dihentikan. Oleh itu, dia bekerja lebih keras dan bersemangat apabila dia mendapat tanggungjawab mengendalikan rancangan varieti temu janji gila, “Kingdom of Love.”

Lee Da Hee sebelum ini tampil mengagumkan melalui wataknya dalam drama “Search: WWW” dan “Beauty Inside,” dan dia juga pernah muncul sebagai MC untuk rancangan pelbagai “Single’s Inferno” dan “Queendom.”

Choi Siwon akan memainkan watak Park Jae Hoon, lelaki kejiranan yang hampir menganggur yang bekerja sebagai pakar bedah plastik dengan gaji tetapi telah kehilangan minat dalam cinta dan pekerjaan. Sebagai rakan kejiranan yang tinggal di tingkat yang berbeza di rumah yang sama, Park Jae Hoon bersetuju untuk membintangi “Kingdom of Love” untuk membantu rakannya Goo Yeo Reum dan menghadapi keputusan seumur hidup. Setelah memikat hati penonton dengan transformasi terbarunya dalam “Work Later, Drink Now,” penonton menantikan peranan drama Choi Siwon yang seterusnya.

Pasukan produksi berkongsi, “Lee Da Hee dan Choi Siwon, yang mempunyai kemahiran lakonan yang mantap dan visual yang mengagumkan, mempamerkan persembahan lakonan yang luar biasa dan bersemangat apabila mereka berubah menjadi Goo Yeo Reum dan Park Jae Hoon. Sila nantikan drama percintaan baharu yang akan menghangatkan penonton dalam musim sejuk 2022 ini.”

“Icy Cold Romance” akan ditayangkan pada bulan Oktober selepas tamatnya “Good Job.”

Sumber : tenasia

loading...