Episode akhir “Extraordinary Attorney Woo” Pecah Rekod Sendiri Untuk Rating Tertinggi Dalam Sejarah ENA

“Extraordinary Attorney Woo” adalah salah satu drama Korea yang sedang menjadi tumpuan rami dan mendapat kejayaan besar.

Dalam episod ke-16 yang disiarkan pada 18 Ogos 2022, “Extraordinary Attorney Woo” mencatatkan rekod untuk rating tertinggi dalam sejarah platform penstriman ENA.

Nielsen Korea mengumumkan bahawa episode terakhir drama itu telah mencatatkan rating nasional sebanyak 17.5%.

Tidak terhenti di situ, drama “Extraordinary Attorney Woo” turut mendapat tempat pertama dalam slot masa siarannya di semua saluran antara demografi penonton berusia 20 hingga 49 tahun dengan penilaian purata 7.9%.

Dengan kejayaan besar penayangan drama ini, pada 17 Ogos, Lee Sang Baek dari ASTORY, rumah produksi untuk drama “Extraordinary Attorney Woo”, membuat kenyataan yang mengejutkan.

Pasukan produksi telah mengesahkan drama “Extraordinary Attorney Woo” musim 2 dan dijangka ditayangkan pada 2024.

“Terima kasih kepada sokongan ramai penonton, Peguam Luar Biasa Woo akan kembali dengan musim 2. Kami berharap untuk menyiarkan musim 2 pada 2024. Bagaimanapun, proses melaraskan jadual semua pelakon dan kru akan menjadi cabaran yang ketara,” kata Lee Sang Baek.

Tambahan pula, pihak produksi juga bercadang untuk tidak menukar barisan pelakon dan kru drama “Extraordinary Attorney Woo” untuk meneruskan ke musim seterusnya.

Untuk makluman, di Netflix, “Extraordinary Attorney Woo” menduduki No. 8 dalam senarai rancangan bukan Bahasa Inggeris paling popular diplatform penstriman itu dengan tontonan 288.62 juta jam dalam 28 hari pertama di platform.

Ia menduduki tempat No. 1 pada carta Netflix untuk tempoh 8 hingga 14 Ogos dengan tontonan 69.3 juta jam. Ia diletakkan dalam 10 teratas di 51 negara dan wilayah termasuk No. 1 di Bolivia, Peru, Hong Kong, Indonesia, Jepun, Malaysia, Filipina, Singapura, Korea Selatan, Taiwan dan Vietnam.

Spoiler:

Seperti yang dimahukan ramai penonton drama, “Extraordinary Attorney Woo” berakhir dengan senyuman dan kegembiraan. Antaranya, Peguam Woo memperbaharui kontraknya dengan Hanbada selepas menang kes berkaitan Tae Soo Mi serta firma guaman Taesan. Semua peguam di Hanbada minum bersama bagi meraikan kemenangan itu. Dalam pada itu, Woo Young kembali bersama dengan Lee Jun Ho.

Seperti baris dialog Woo Young-woo, “Hidup saya pelik dan pelik, tetapi sangat berharga dan indah,” cabaran istimewanya ‘bukan peguam biasa’ menandakan permulaan baru, bukan penamat. Pengakhiran Woo Young-woo, yang akan berenang di dunia yang lebih besar dan lebih luas seperti ‘seperti ikan paus’ yang dicintainya  meninggalkan kesan yang mendalam kepada para penonton.

credit to yoovora

Jadi, yang belum tonton drama “Extraordinary Attorney Woo” boleh tonton diplatform Netflix.

Sumber : sports.hankooki | hankukm | mydaily

loading...