Di antara suspek berikut, siapa Big Mouse sebenarnya dalam “Big Mouth”

Drama Korea “Big Mouth” mencuri perhatian penonton di seluruh dunia dengan jalan cerita yang penuh saspens, misteri dan sukar untuk diramalkan. Misteri terbesar dalam siri “Big Mouth” ialah sosok Big Mouse, yang masih belum didedahkan.

Sejak awal penyiaran, drama yang dibintangi oleh Lee Jong Suk dan Yoona SNSD ini mendapat rating penonton yang agak tinggi. Dalam episod ke-6 yang ditayangkan Sabtu lepas berjaya mencapai purata rating tontonan sebanyak 10% di seluruh dunia.

“Big Mouth” ialah drama noir yang mengisahkan seorang peguam kelas tiga yang akhirnya bertanggungjawab ke atas kes pembunuhan yang mengubahnya semalaman menjadi penipu genius yang dikenali sebagai “Big Mouse.” Untuk terus hidup dan melindungi keluarganya, peguam “bermulut besar” itu mesti mendedahkan konspirasi besar di kalangan kelas atasan yang mempunyai keistimewaan.

Siapa Big Mouse? Ini antara suspeknya

Tidak hairanlah peminat terdesak untuk mengetahui siapa Big Mouse. Adakah seseorang dari luar penjara? Atau adakah seseorang di dalam penjara? Adakah seseorang yang rapat dengan Chang-ho? Spekulasi demi spekulasi nampaknya tidak memberi apa-apa kesan kerana setiap episod “Big Mouth” hanya terus menambah suspek tetapi tidak menjawab persoalan – siapa Big Mouse?!

Chang Ho – adalah suspek yang jelas, terima kasih kepada lakonan cemerlang Lee Jong-suk dan sebilangan besar penulis melakukan kerja yang hebat dalam menulis pelbagai corak wataknya. Dia juga pesaing terkuat untuk menjadi penjenayah utama, tidak kira betapa dia menangis di hadapan Mi-ho. Sudah tentu, kita tidak menolak Chang Ho dilihat mempunyai dua personaliti berbeza, satu personaliti seorang peguam yang tidak cekap, dan satu lagi dia seorang perusuh besar, Big Mouse.

Do-ha, Datuk Bandar, mempunyai cara dan keupayaan untuk melakukan sesuatu yang terperinci ini. Dia juga calon yang sesuai untuk itu, kerana dia tidak menyukai Ji-hoon sedikitpun. Mungkin dia sudah muak dengan tekanan daripada pegawai rasuah di mana-mana, dan ini adalah caranya untuk dia membalas dendam?

Jerry, seorang pakar manipulasi dan rakan semua orang di penjara. Jerry berada dalam satu sel dengan Chang Ho dan dia adalah ‘tangan kanan’ Chang Ho selama di penjara. Dia mempunyai tatu tikus dan nampaknya mengetahui banyak perkara tentang semua yang berlaku di penjara. Selain daripada Chang-ho dan Do-ha, dia paling berkemungkinan mencuri berbilion-bilion dengan mudah.

No Park, ketua bilik, pendiam dan tenang, dan sangat berpengetahuan tentang segala-galanya, termasuk kad tarot, yang ‘Big’ gunakan untuk berkomunikasi dengan Chang-ho.

Yoon Gab, warden penjara Gucheon, adalah seorang lagi individu yang tahu banyak perkara dan mempunyai keupayaan untuk berbuat lebih banyak benda. Dia cukup licik untuk mengawal orang lain dengan kuasa yang dia ada dalam penjara dan nampaknya tidak terlalu takut dengan sesiapa pun di sekelilingnya!

Gan Soo Chul, pengawal penjara, nampaknya sentiasa fokus dan belum cukup hebat untuk menggerunkan orang ramai. Ada sesuatu yang berlaku di sana tetapi adakah dia seorang yang kejam, atau adakah dia seorang yang ditakuti semua orang?

Gi-gwang nampaknya agak di luar topik, tetapi ketika datang ke manipulator utama kita, apakah ada yang dibuat-buat?

Kim Soon Tae, kawan baik Chang-ho dan orang yang membantu Mi-ho berjuang untuk suaminya. Soon-tae tidak pernah menonjol dengan wataknya dan sentiasa menjadi orang di belakang Mi-ho dan Chang-ho, tetapi bagaimana jika dia dalangnya? Ini betul-betul menarik minat!

Dengan pandangan mencurigakan penonton kepada semua orang, Big Mouse sebenar di kalangan mereka menimbulkan rasa ingin tahu untuk cerita seterusnya. Ini menjadikan siri thriller ini lebih misteri di mata penonton!

Jangan lupa strim ep 7  “Big Mouth” di Disney+ Hotstar malam ini!

Sumber : enews

Dia juga calon yang sesuai untuk itu, memandangkan dia tidak menyukai Ji-hoon dengan penuh semangat. Mungkin dia sudah cukup untuk menolak daripada pegawai rasuah di mana-mana, dan ini adalah caranya untuk membalas dendam?

loading...