Main piano dalam keadaan berlumuran darah, lakonan sewel Kim So Yeon di dalam SBS Penthouse ini betul-betul hantui penonton

Image may contain: 1 person

Kim So Yeon hari ini menerima pujian media dan penonton kdrama di atas lakonannya penuh sewel tapi berkarisma di dalam adegan yang memaparkan dirinya memainkan piano sambil menyaksikan ayahnya mati di tangannya sendiri.

Adegan berhantu yang berlangsung selama 1 minit di dalam episod 15 drama SBS Penthouse itu betul-betul telah meninggalkan kesan buat penonton yang rata-ratanya terpesona dengan keindahan bunyi piano yang dimainkan seakan-akan meraikan pemergian orang yang dibenci dalam keadaan diri-sendiri sudah tidak lagi waras.

Sewaktu bermulanya adegan tersebut, hujan turun mencurah-curah membasahi bumi dan Kim So Yeon sebagai Sujin dilihat bertelingkah dengan ayahnya. Sujin akhirnya membunuh ayahnya sendiri demi merebut jawatan pengerusi yang diidam-idamkannya selama ini lalu kemudiannya menggapai piano dalam keadaan berlumuran sambil memainkan irama ‘requem’. Di akhir adegan itu, Sujin kemudiannya menjerit tanda puas akan perbuatan jahat yang dilakukannya itu.

Sujin ditakrifkan sebagai seorang yang berasal daripada keluarga berada dengan bernadakan sombong perwatakannya. Suaminya adalah Ha Yoon-Cheol (Yoon Jong-Hoon) yang merupakan seorang ketua dibahagian pembedahan disebuah hospital. Dia searang yang bercita-cita tinggi dan beranggapan kuasa dan kekayaan harus dipegang oleh lelaki. SBS Penthouse menceritakan seorang wanita yang menempuh perjalanan sukar dalam hidupnya untuk memenuhi impian, keibuan, serta kariernya untuk membolehkannya masuk dan bertahan dalam lingkungan masyarakat kelas atas.

Episod 15 SBS Penthouse semalam meraih ‘rating’ tertinggi sejak ditayangkan, yakni sebanyak 23.3% dicatatkan di serata negara.  SBS Penthouse boleh ditonton di cenel Astro ONE TV Asia Ch 393 dan Astro Go setiap Selasa dan Rabu, jam 9.10 malam.

Sumber: kookmil ilbo

loading...