NCT Dream rekod jualan album kedua terlaris dalam seminggu untuk tahun 2020, hanya dibelakang BTS saja

NCT Dream membuktikan pengaruhnya di dalam industri kpop bukan boleh dipandang enteng.

Berjaya ke hadapan dengan jualan sebanyak 412,458 unit menurut Hanteo, album mini keempat Reload oleh NCT Dream telah mengatasi jualan diraih oleh GOT7, Cravity, Oh My Girl dan April di dalam seminggu masing-masing berada di kedudukan no. 2, no.3, no. 4 dan no.5 di dalam carta album Gaon pada minggu ini. GOT7 ialah pendukung takhta jualan album terlaris pada minggu sebelumnya.

Malah, Reload berjaya melakar sejarah berharga buat kumpulan itu apabila memecahkan rekod jualan album kedua terlaris pada tahun 2020 mendahului tiga per empat kali ganda pencabarnya terdekat yakni Bloom*IZ oleh IZ*One dengan perolehan sebanyak 356,313 unit dan hanya di belakang BTS saja. BTS berjaya memungut jualan album lebih 3 juta unit di dalam seminggu, sesuatu rekod yang sukar dipatahkan oleh mana-mana kumpulan kpop buat masa sekarang.

NCT Dream yang merupakan kumpulan sub besar NCT di bawah kelolaan SM Entertainment ini, mengeluarkan album terbarunya Reload dengan Ridin dijadikan sebagai single utama. Salah seorang ahli kumpulan, Mark Lee juga mengganggotai kumpulan Super M.

Sumber: gaon, hanteo

loading...