Siri jenayah terbaru “Crash” lakonan Lee Minki, Kwak Sunyoung dan Heo Sungtae akan tayang 13 Mei ini di Disney+ Hotstar

Drama jenayah Korea baharu “Crash” akan ditayangkan pada 13 Mei 2024 di Disney+ Hotstar.

“Crash” mengisahkan Pasukan Siasatan Jenayah Trafik (Traffic Crime Investigation – TCI) yang sering tidak diendahkan oleh anggota polis lain dan dianggap sebagai bahan gurauan oleh ramai orang. TCI menjalani kehidupan seharian mereka dalam penderitaan. Namun, nasib mereka mula berubah apabila seorang genius menyertai pasukan itu.

Dikenali sebagai seorang ahli matematik yang berwajah tampan tetapi tidak pandai bergaul, kehadiran Cha Yeonho akan mengubah segala-galanya. Dengan kebolehan kognitifnya yang luar biasa, Yeonho boleh mensimulasikan punca kemalangan hanya melalui beberapa fakta.

Ini tentunya memberi impak yang sangat besar kepada pasukannya, namun, apabila insiden masa lalu kembali menghantuinya, Yeonho sebenarnya menjadi ancaman yang boleh memusnahkan pasukannya semula.

Drama ini dibintangi oleh Lee Minki (My Liberation Diary, Behind Your Touch) sebagai inspektor pasukan baharu Cha Yeonho, Kwak Sunyoung (Moving, Hospital Playlist) sebagai ketua pasukan Min Sohee, dan Heo Sungtae  (Big Bet, Squid Game) sebagai ketua Unit TCI Jung Chaeman.

Siri “Crash” diarahkan oleh Park Junwoo, yang sebelum ini mengarahkan “Taxi Driver” dan “Doctor Detective”.

loading...