Disney+ Hotstar umum seleksi kandungan Korea terbaru yang menarik untuk tayangan 2024

Pada 19 Februari, Disney+ Hotstar telah mengumumkan barisan drama Korea terbaru yang akan bersiaran diplatform berkenaan untuk tahun 2024. Umum diketahui, Disney+ Hotstar selalu menghadirkan drama yang penuh dengan aksi.

Selepas kejayaan pada 2023 yang menyaksikan filem original Korea “Big Bet” dan “Moving” membawa pulang beberapa anugerah antarabangsa yang berterusan, dan menyaksikan “Moving” menjadi karya original yang paling banyak ditonton oleh penonton tempatan tahun ini di Disney+ Hotstar. Disebabkan itu, Disney+ Hotstar pada hari ini mengumumkan bahawa mereka akan terus membina akan terus membina kejayaan awal kandungan asal tempatannya dengan pengembangan yang menarik pada tahun 2024.

Pelancaran hari ini menyaksikan beberapa tajuk yang baru diumumkan menyertai senarai kandungan Korea di Disney+ Hotstar, termasuk: Blood Free, Unmasked, The Tyrant, Gangnam B-Side, dan The Zone: Survival Mission musim 3. Ia sekaligus menambah keterujaan selepas “Uncle Samsik”, dan “Light Shop” – tajuk terbaharu daripada pencipta “Moving” Kangfull yang telah tersenarai lebih awal dalam kandungan Korea di Disney+ Hotstar untuk tahun ini.

Bercakap mengenai pengumuman hari ini, Carol Choi, Naib Presiden Eksekutif, Strategi Kandungan Asal, The Walt Disney Company APAC, berkata:

Kandungan asli Korea baharu yang diumumkan hari ini benar-benar membina momentum positif dan merupakan kejayaan senarai kandungan APAC kami tahun lepas. Kami akan terus meningkatkan cita-cita kreatif kami dengan koleksi susun atur asal APAC, berpusat pada penceritaan berkualiti dan bakat terbaik, dengan kerjasama pencerita yang paling menarik di rantau ini.

Selain pilihan pegun daripada rancangan yang baru diumumkan, pengumuman hari ini turut menyertakan sinopsis ringkas untuk memberi peminat rasa apa yang diharapkan.

Blood Free

Dibintangi oleh Ju Jihoon (Kingdom) dan Han Hyojoo (Moving), “Blood Free” mengisahkan seorang bekas pengawal peribadi yang dihantui kegagalan masa lalunya. Selepas menyusup masuk ke dalam sebuah lubang yang penuh dengan petunjuk yang berselirat, dia mendapati dirinya direkrut untuk melindungi Ketua Pegawai Eksekutif syarikat daging sintetik yang berdepan kontroversi dan juga merupakan penyelamat dirinya daripada serangan yang telah mengubah hidupnya.

Unmasked

Terletak di Seoul moden, “Unmasked” mengikuti sekumpulan wartawan penyiasat yang sedang berjuang untuk kerjaya mereka selepas menyiarkan cerita kontroversi. Dengan masa yang semakin suntuk, pasukan itu diberi tugas yang mustahil jika mereka mahu menyelamatkan pekerjaan mereka – menyelesaikan kes sejuk beku berusia dua puluh tahun yang melibatkan seorang pelakon terkenal yang hilang tanpa jejak. “Unmasked” dibintangi oleh Kim Hyesoo (Under The Queen’s Umbrella).

The Tyrant

The Tyrant mengikuti ejen kerajaan A.S. ketika dia cuba memulihkan virus baru yang boleh membawa maut yang dicuri daripada kerajaan Korea Selatan. Dengan mempertaruhkan segala-galanya, siri penuh aksi ini menyaksikan agensi perisikan global berperang melawan pihak jahat untuk menghalang virus merebak ke seluruh dunia.

Gangnam B-Side

Drama jenayah mendebarkan, “Gangnam B-Side” mengisahkan seorang detektif buangan yang diserap semula ke dalam permainan selepas rakan anak perempuannya hilang. Disebabkan kes terbaru itu menambah senarai wanita yang hilang di kawasan Gangnam di Seoul, detektif tersebut akan kembali menyiasat dunia maksiat, dadah dan rasuah untuk mendedahkan sesuatu yang boleh mengancam untuk menjatuhkan beberapa elit terkaya di bandar itu.

The Zone: Survival Mission – Musim 3

Varieti popular Disney+ Korea telah diperbaharui untuk musim ketiga di mana Kwon Yuri dan Yoo Jaesuk kembali bersama hos baharu – bekas pejuang UFC Kim Donghyun dan YouTuber Dex yang popular. Bersama-sama, mereka berempat akan mendapat lebih banyak hijink berbanding sebelum ini kerana mereka cuba untuk mengharungi pelbagai cabaran yang semakin kompleks.

Uncle Samsik

Dibintangi oleh bintang “Parasite” Song Kangho, dan Byun Yohan (Mr. Sunshine), “Uncle Samsik” merupakan  sebuah drama kemasyarakatan yang berlatarkan tahun 1960-an Korea. Ia mengisahkan seorang ahli politik yang idealistik serta bercita-cita tinggi, dan seorang pakar politik misterius bernama Uncle Samsik yang beroperasi dalam bayang-bayang. Bersama-sama pasangan itu membentuk perkongsian yang tidak mudah dengan matlamat untuk mengubah Korea dari pasca perang yang bergelut, menjadi negara makmur di mana semua orang mampu makan tiga kali sehari.

Light Shop

Adaptasi daripada webtoon terkenal dengan nama yang sama, “Light Shop” mengikuti sekumpulan orang yang tidak dikenali, di mana masing-masing bergelut untuk menerima peristiwa traumatik pada masa lalu mereka. Menjalani kehidupan seharian mereka, setiap individu secara misteri tertarik ke kedai lampu yang terletak di hujung lorong. Dijaga oleh penjaga kedai dengan penuh berhati-hati, kedai lampu itu boleh menyimpan kunci kepada masa lalu, masa sekarang dan masa depan seseorang yang tidak dikenali.

Dibintangi oleh Ju Jihoon (Kingdom), Lee Jungeun (Parasite), Park Boyung (Oh My Ghost), dan Bae Seongwoo (Veteran), “Light Shop” yang dinanti ramai ini merupakan karya terbaharu daripada Kangfull, seorang yang  berwawasan di sebalik siri popular 2023 “Moving”.

Dengan lebih banyak lagi tajuk tempatan yang akan diumumkan pada minggu dan bulan yang akan datang, pastikan anda terus melayari Disney+ Hotstar untuk kandungan Korea yang lebih menawan.

loading...