Jeon Jong Seo, Ji Chang Wook, Lee Soo Hyuk & ramai lagi sah digandingkan dalam drama aksi saeguk terbaru

Jeon Jong Seo, Kim Moo Yeol, Ji Chang Wook, Jung Yoo Mi, Lee Soo Hyuk, dan Park Ji Hwan telah disahkan mengambil bahagian dalam usaha mengejar takhta dalam siri asal TVING ‘Queen Woo’. Diarahkan oleh Jeong Se Gyo dan ditulis oleh Lee Byeong Hak, siri ini mengikuti perlumbaan untuk menubuhkan kerajaan dan raja baharu dalam tempoh 24 jam selepas kematian mengejut raja. Drama bersejarah ini dijangka akan diisi dengan aksi dan saspens.

‘Queen Woo’ berlatarkan dunia yang direka dengan teliti yang diilhamkan oleh rekod sejarah Ratu Woo, yang mengekalkan kuasanya melalui amalan perkahwinan jenayah yang tidak konvensional—suatu adat perkahwinan Goguryeo di mana seorang janda mengahwini semula adik lelaki suaminya yang telah meninggal dunia untuk memelihara keturunan keluarga. Siri ini menjanjikan untuk memikat penonton dengan premisnya yang unik.

Seperti yang telah disahkan sebelum ini, Jeon Jong Seo akan memegang watak Woo Hee, seorang ratu Goguryeo yang memiliki kecantikan dan kecerdasan tetapi tidak mempunyai kuasa kerana dilahirkan dalam keluarga bangsawan yang tidak berpengaruh. Dia hanya mempunyai raja untuk bergantung harap di istana yang sunyi, tetapi apabila suaminya menghadapi krisis yang mengancam nyawa, kedudukannya dan juga rumah tangganya terancam.

Kim Moo Yeol akan membawakan watak sebagai jeneral tentera dan penasihat raja. Walaupun dari keluarga bangsawan tempatan, dia memiliki kebolehan yang luar biasa yang membolehkannya naik ke jawatan tinggi. Walaupun diamanahkan dengan hal ehwal negara di bawah amanah raja, terdapat keinginan yang tidak kesampaian dalam dirinya.

Ji Chang Wook memegang watak Raja Gogukcheon dari Goguryeo iaitu Raja Go Nam Moo dan suami Woo. Dia adalah raja yang sempurna dengan kecerdasan yang luar biasa, mengetuai tentera dengan kekuatan 50,000 orang untuk mengalahkan 30,000 tentera Empayar Han. Namun, ketiadaannya tidak lama kemudian membawa kekacauan kepada istana.

Jung Yoo Mi memainkan watak kakak Woo Hee, Woo Soon, yang terkenal dengan kecantikannya yang hebat walaupun di Wilayah Utara tempat Queens telah dihasilkan selama beberapa generasi. Bagaimanapun, dia kehilangan jawatan Ratu kepada adik perempuannya kerana pilihan seketika. Akibatnya, Woo-soon menjadi pembantu rumah kepada kakaknya untuk menuntut semula nasibnya  di dalam istana.

Lee Soo Hyuk akan memainkan watak Go Bal Ki, seorang pesaing takhta negara dan putera ketiga. Dia mempunyai perangai yang kejam dan licik serta mula mendedahkan keinginannya untuk berkuasa apabila diberi peluang untuk merebut takhta. Manakala, Park Ji Hwan akan memainkan peranan sebagai Mu Gol, ketua pengawal diraja secara langsung di bawah Raja.

“Queen Woo” dijadual untuk tayangan TVING pada 2024.

Sumber : 1

loading...