Ingin fokus sebagai artis & penerbit, B.I undur diri dari posisi pengurusan di 131 Label

Pada 3 Februari, agensi 131 Label mengumumkan bahawa B.I atau nama sebenarnya Kim Hanbin akan melepaskan jawatan pengarah eksekutif dan segala aktiviti pengurusan di agensi terbabit untuk memberi tumpuan kepada aktivitinya sebagai artis dan penerbit.

131 Label bermula sebagai sebuah agensi bebas yang diasaskan oleh B.I. Syarikat itu pada mulanya mengekalkan hubungan dengan Syarikat IOK, sebelum bergerak sendiri sepenuhnya pada 2022. Selepas itu, 131 merekrut artis baharu ke barisannya bermula dengan artis hip-hop Reddy, mengembangkan perniagaannya.

Kini, menurut pemberitahuan syarikat hari ini, 131 Label akan menjalani penstrukturan semula sistem pengurusan mereka. Syarikat itu akan mengupah pakar perniagaan hiburan untuk meluaskan jangkauannya, termasuk profesional dalam penerbitan, produksi, pengurusan artis dan banyak lagi.

Tambahan pula, 131 Label mengumumkan kemas kini berikut mengenai rancangan keluaran muzik B.I untuk 2023:

B.I telah bekerja sepanjang masa untuk masa yang lama, menyiapkan projek siri album globalnya ‘Love or Loved’.

Berikutan pelancaran dan promosi ‘Love or Loved PT.1’ tahun lepas, artis itu telah meletakkan segalanya untuk menyiapkan album studio keduanya ‘Love or Loved PT.2’ secara serentak. Keputusan untuk membahagikan ‘Love or Loved’ kepada dua bahagian bermula dari niat dan keinginan artis untuk meluahkan fikiran yang paling telus mengenai topik cinta.

Lebih-lebih lagi, dia menyampaikan kisah pengenalan tentang keberanian dan kenaifan remaja pada ‘COSMOS’, album separuh daripada album studio keduanya, yang berdasarkan idea cinta abadi.

Selepas dua tahun penuh meletakkan fokusnya pada topik itu, kami ingin mengumumkan hari ini bahawa selepas perbincangan dalaman yang panjang, B.I kini akan beralih kepada kisahnya tentang ‘mencintai’. Ini supaya kami dapat menyampaikan kisah remaja dan cintanya dengan lebih baik kepada semua pendengar termasuk ID (kelab peminat B.I) tersayang.

Jadi, daripada rancangan kami yang disebutkan di atas untuk memulakan tahun ini dengan mengeluarkan album globalnya ‘Love or Loved PT.2’, artis itu akan mengeluarkan album studio keduanya dan menyatakan pendangannya mengenai ‘cinta’ sehingga ia selesai sepenuhnya terlebih dahulu, sebelum beralih ke masa lampaunya (past tense – loved), yang akan dikeluarkan pada separuh kedua tahun ini. Teruskan tunjukkan kasih sayang dan sokongan anda kepada B.I dalam usaha beliau menyampaikan dua cerita ini sepanjang tahun. Terima kasih banyak – banyak.

loading...