CEO Hook Entertainment mohon maaf & akan bertanggungjawab ke atas pendapatan Lee Seung Gi yang tidak dibayar dengan aset peribadinya

CEO Hook Entertainment, Kwon Jin Young telah mengeluarkan kenyataan rasmi permohonan maaf atas isu undang-undang yang melibatkan Lee Seung Gi.

Awal bulan ini, telah didedahkan bahawa Lee Seung Gi telah menghantar pensijilan kandungan kepada agensinya Hook Entertainment, untuk memohon penyata kewangan yang telus melibatkan kerjaya nyanyiannya selama 18 tahun. Baru-baru ini, bangunan pejabat agensi itu turut disita dan digeledah oleh Bahagian Siasatan Jenayah Agensi Polis Negara kerana disyaki melibatkan aktiviti penyelewengan oleh beberapa eksekutif. Pada 21 November, Dispatch mengeluarkan laporan yang mendakwa Lee Seung Gi tidak menerima sebarang hasil daripada muziknya dan rekod kewangan untuk lima tahun dari 2004 hingga 2009 telah hilang. CEO Hook Entertainment, Kwon Jin Young secara ringkas menjawab bahawa dia sedang dalam proses semakan fakta. Pada 24 November, wakil undang-undang Lee Seung Gi mengesahkan bahawa Lee Seung Gi tidak pernah dimaklumkan tentang keuntungan muziknya dan telah menerima penghinaan dan ugutan apabila dia meminta butiran penyelesaian.

Pada 30 November, Ketua Pegawai Eksekutif Hook Entertainment Kwon Jin Young menghantar e-mel kepada media yang menyatakan bahawa dia akan bertanggungjawab sepenuhnya atas kontroversi berkaitan keuntungan muzik Lee Seung Gi yang tidak dibayar dan dia akan menggunakan harta peribadinya untuk melaksanakan tanggungjawab itu. Terdahulu, Dispatch turut melaporkan tentang perbelanjaan mewah CEO itu dengan menggunakan kad syarikat sementara dia menekan Lee Seung Gi untuk menggunakan dana peribadi untuk bayaran makanannya.

Baca kenyataan penuh di bawah:

Ini Kwon Jin Young, CEO Hook Entertainment.

Saya telah bekerja sebagai pengurus selama 25 tahun. Banyak yang berlaku, tetapi nampaknya ini kali pertama saya mengalami sesuatu yang sukar dan begitu sulit seperti ini.

Walau apa pun keadaannya, saya rasa tanggungjawab harus diikuti pada awal dan akhir sebarang pertikaian. Saya tidak mahu memudaratkan Hook Entertainment, syarikat yang telah saya tubuhkan sepanjang 25 tahun saya, serta artis agensi itu. Sekali lagi, saya ingin menundukkan kepala untuk menyatakan permohonan maaf yang tulus ikhlas.

Di samping itu, saya dengan rendah diri akan bertanggungjawab sepenuhnya atas isu pertikaian dengan Lee Seung Gi. Saya tidak akan mengelak daripada mengambil tindakan bertanggungjawab yang perlu, dan saya akan bertanggungjawab menggunakan aset peribadi saya.

Kepada semua pekerja di Hook Entertainment, yang mungkin hidup di neraka setiap hari kerana insiden mengejut itu, dan juga kepada semua mereka yang disebut dalam artikel berita yang mereka tidak mahu lihat, saya ingin memohon maaf.

Sumber : 1

loading...