Lee Dong Wook sertai Hyun Bin dan yang lain untuk filem aksi berlatarbelakang awal 90-an “Harbin”

Lee Dong Wook telah bersedia untuk sertai Hyun Bin, Jeon Yeo Bin dan yang lain dalam filem aksi pengintip yang akan datang!

Pada 17 November, wakil dari agensi Lee Dong Wook mendedahkan, “Memang benar Lee Dong Wook muncul dalam filem ‘Harbin’ [tajuk literal]. Sukar untuk memberikan butiran mengenai wataknya.”

“Harbin” ialah filem aksi pengintip yang berlatarkan Hanbin pada awal 1900-an, ibu kota wilayah China, Heilongjiang. Memfokuskan kepada kehidupan sebenar aktivis kemerdekaan Ahn Jung Geun, filem ini mengisahkan pelbagai aktivis kemerdekaan Korea yang mempertaruhkan nyawa mereka untuk menuntut semula tanah air mereka.

Turut membintangi filem ini bersama Lee Dong Wook ialah Hyun Bin, Jeon Yeo Bin, Park Jung Min, Jo Woo Jin, Yoo Jae Myung, Park Hoon dan ramai lagi, dengan penampilan istimewa oleh Jung Woo Sung.

Hyun Bin akan berperanan sebagai Ahn Jung Geun, seorang Leftenan Jeneral Tentera Korea. Park Jung Min akan memainkan watak pejuang kemerdekaan Woo Deok Soon, yang mengutamakan negaranya daripada namanya sendiri. Watak Jo Woo Jin sebagai Kim Sang Hyun akan bekerjasama dengan Ahn Jung Geun untuk menemukan semula negara mereka yang hilang.

Jeon Yeo Bin memainkan watak Madame Gong, rakan sekerja Tentera Kemerdekaan, manakala Yoo Jae Myung akan melakonkan watak pembantu kepada Ahn Jung Geun, Choi Jae Hyung. Park Hoon pula akan berperanan sebagai Mori Datsuo dari Empayar Jepun.

Pada 14 November, pasukan “Harbin” melawat Muzium Memorial Ahn Jung Geun di mana pengarah Woo Min Ho mengulas, “Kaedah dan pemikiran saya [untuk filem ini], serta cerita yang ingin saya ceritakan, semuanya berbeza daripada hasil kerja saya sebelum ini. Jadi saya gementar dan teruja. Saya berharap untuk keselamatan semua kakitangan kami dan penggambaran dapat berjalan dengan selamat.”

Hyun Bin menambah, “Selepas membuat keputusan untuk muncul dalam projek ini, saya mengunjungi Muzium Memorial Ahn Jung Geun sendirian dan pada masa itu, saya rasa bebanan dan gementar yang mendalam dalam hati saya. Saya akan melakukan yang terbaik bersama pelakon dan kakitangan kami yang luar biasa.”

Park Jung Min berkongsi, “Terdapat banyak tekanan apabila berlakon dalam projek yang berkaitan dengan wira dalam sejarah Korea. Saya akan bekerja keras supaya saya tidak malu.” Jo Woo Jin membalas, “Saya fikir ia akan baik-baik saja selagi saya melakukannya dengan baik. Saya akan berusaha untuk menyiapkan penggambaran dengan baik dan selamat.” Jeon Yeo Been mengulas, “Saya tidak dapat membayangkan mempertaruhkan nyawa anda dan mendedikasikan seumur hidup anda kepada negara. Saya akan bekerja keras untuk memahami perasaan dan keinginan yang mendalam seumpama itu.”

Lee Dong Wook kini sedang menjalani penggambaran untuk musim kedua “Tale of the Nine-Tailed.” Filem “Harbin” akan memulakan penggambaran secara rasmi pada 20 November dan Lee Dong Wook akan menyertai set itu sebaik sahaja penggambaran dramanya berakhir.

Sumber : 1 | 2

loading...