Kim Garam Keluarkan Kenyataan Perjelas Isu Buli dan HYBE Kongsi Respons Ringkas

Kim Garam telah membuat kenyataan pertamanya sejak meninggalkan LE SSERAFIM, yang mana HYBE juga telah berkongsi jawapan ringkas mereka.

Pada 10 Ogos, Kim Garam memuat naik kenyataan ke akaun Instagram rakannya, berkongsi cerita dari sisinya buat kali pertama sejak meninggalkan LE SSERAFIM. Dia memulakan dengan permohonan maaf sebelum berkongsi, “Memandangkan saya bekerja keras mencapai impian saya, memang benar saya takut impian saya akan hancur kerana tindakan masa lalu saya. Namun, setiap hari berlalu, saya semakin takut dengan semua tuduhan yang dibuat terhadap saya.”

Kim Garam kemudian dengan tegas menyatakan bahawa dia tidak pernah memukul atau melakukan keganasan terhadap sesiapa, dipaksa berpindah sekolah, menghisap rokok atau meminum alkohol, atau membuli sesiapa. Dia menambah, “Saya hanya seorang pelajar biasa.”

“Mengenai isu jawatankuasa keganasan sekolah, dari Mac hingga Mei semasa saya menjadi pelajar sekolah menengah, semuanya berlaku selepas Yoo Eun Seo sedang bergosip tentang rakan-rakan saya dan memuat naik foto mereka yang hanya memakai seluar dalam,” jelas Kim Ga Ram.

“Saya bercakap dengan Yoo Eun Seo kerana saya mahu membantu rakan saya dan akhirnya bercakap dengan nada kasar dengannya. Pada masa itu, saya tidak perasan perbezaan antara majoriti dan minoriti jadi saya tidak dapat berfikir secara mendalam mengapa berhadapan dengan Yoo adalah satu kesilapan,” sambungnya.

Kim Garam berkongsi bahawa walaupun dia fikir dia setia dan jujur pada masa itu untuk membantu rakannya, apabila mengimbau masa lalu dia sedar dia tidak matang ketika itu. Dia menambah, “Pada masa itu, cara yang saya gunakan tidak betul dan saya melakukan banyak kesilapan, tetapi saya tidak mahu membenci diri saya yang lalu.”

Dia merenung kembali dua minggu promosinya dengan LE SSERAFIM yang padanya seperti mimpi dan satu tempoh yang tidak dapat dilupakan. Kim Garam juga berkata bahawa dia akan bekerja lebih keras lagi supaya masa depannya lebih cerah dan turut menyatakan rasa terima kasihnya kepada peminat yang terus menyokong dan menyayanginya.

Tidak lama selepas Kim Garam mengeluarkan kenyataan peribadi, HYBE turut ditanya mengenai perkara ini. Bagaimanapun, mereka enggan mengulas kerana Kim Garam bukan lagi di bawah pengurusan mereka.

“Kami telah menamatkan kontrak eksklusif dengan Kim Garam. Kami tidak boleh mengulas apa-apa kerana ia bukan lagi tanggungjawab kami,” akhirinya.

Sumber : 1 , 2 , 3

loading...