[Update] Masih bersama MONSTA X biarpun I.M tidak perbaharui kontrak dengan Starship Entertainment dan titip surat untuk peminat

Update terbaru:

I.M MONSTA X bercerita tentang pemergiannya daripada Starship Entertainment.

 

Pada 8 Ogos KST, beberapa jam selepas Starship Entertainment mengeluarkan kenyataan mengenai status kontrak baharu MONSTA X, I.M telah memuat naik surat tulisan tangan ke kafe peminat rasmi kumpulan itu untuk bercakap dengan peminat. Mesej itu berbunyi seperti berikut:

Helo, ini I.M MONSTA X.

Tujuh tahun telah berlalu sejak saya memulakan kerjaya pertama saya sebagai penyanyi dengan Starship. Memandangkan sudah lama, saya telah banyak memikirkannya, dan saya membuat keputusan ini selepas mengambilkira pelbagai aspek kerana saya fikir saya memerlukan cabaran baru yang akan mempunyai makna yang berbeza untuk saya sekarang.

Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada keluarga Starship yang mana saya habiskan hari-hari dengan ketawa dan menangis bersama.

Monbebe, yang membuat detik-detik paling gembira dan paling cerah bersama saya. Saya menghargai aktiviti MONSTA X dan MONSTA X akan bersama Monbebe dengan enam ahli seperti biasa. Saya sayang awak, Monbebe. Saya akan menjadi Im Chang Gyun/I.M. yang akan menunjukkan kepada anda perkembangan yang lebih daripada yang saya tunjukkan sekarang.

Terima kasih.

Sumber : sports.donga

Artikel sebelum

Masih bersama MONSTA X biarpun I.M tidak perbaharui kontrak dengan Starship Entertainment

Starship Entertainment telah berkongsi kenyataan mengenai status kontrak MONSTA X.

Pada 8 Ogos, agensi itu mengeluarkan kenyataan berikut:

Hello. Ini adalah Starship Entertainment.

Kami sangat berterima kasih atas semua kasih sayang dan sokongan yang MONBEBE kirimkan kepada MONSTA X dari seluruh dunia.

Baru-baru ini, ahli MONSTA X iaitu Shownu, Minhyuk, Kihyun, Hyungwon dan Jooheon telah memperbaharui kontrak mereka dengan Starship Entertainment. Memandangkan enam ahli berkongsi pemikiran dan kasih sayang yang sama terhadap kumpulan dan MONBEBE, I.M telah bersetuju untuk meneruskan dan mengambil bahagian dalam rancangan masa depan kumpulan itu.

Kami akan melakukan segala-galanya untuk menyokong ahli berdasarkan kepercayaan bersama yang telah kami bina. Komitmen kami adalah untuk memberikan perhatian penuh dan sokongan sistematik kepada artis kami.

Walaupun perbincangan dengan I.M telah berlangsung lama, kami telah bersetuju untuk menamatkan kontrak demi kepentingan kedua-dua pihak. Penghargaan ikhlas kami tujukan kepada I.M atas kerja keras dan dedikasi yang telah beliau tunjukkan selama ini.

Kami akan menyokongnya dengan sepenuh hati atas penyertaannya sebagai ahli MONSTA X dan artis individu.

Sudah sebulan MONSTA X berehat. Kami sedang mengusahakan pelbagai rancangan bersama ahli untuk membalas kasih sayang tanpa syarat yang kami terima daripada MONBEBE.

Sila teruskan menghantar kasih sayang dan sokongan anda yang tidak berbelah bahagi kepada enam ahli MONSTA X.

MONSTA X memulakan kerjayanya pada Mei 2015. Shownu menyertai perkhidmatan tentera tahun lepas, dan kumpulan itu terbaharu membuat kemunculan semula dengan “SHAPE of LOVE” awal tahun ini.

Sumber : chosun | mk

loading...