Jessica Jung akan debut kembali dengan sebuah kumpulan wanita di China

Bekas ahli SNSD Jessica Jung secara rasmi akan debut dalam kumpulan gadis terbaharunya di China. Media Cina tempatan melaporkan bahawa program uji bakat “Sisters Who Make Waves 3” akan membuat debut kumpulan gadis baharu yang terdiri daripada artis wanita senior dalam industri hiburan.

Menurut laporan media, Jessica  antara yang bakal didebut semula. Dia menduduki tempat ke-2 dalam ranking terakhir. Tempat pertama dilaporkan milik penyanyi dan pelakon Taiwan Cyndi Wang, manakala Kelly Yu dari China-Kanada menduduki tempat ke-3.

Sebenarnya barisan akhir dirahsiakan oleh pihak produksi, namun keputusan dibocorkan oleh penonton yang hadir pada majlis tersebut. Jawatan ahli terakhir yang diketahui ialah Sitar Tan, Gillian Chung, Charlene Choi, Fiona Sit, Amber Kuo, Tang Shiyi dan Zhang Tian Ai.

Dalam pada itu, Jessica akan debut dengan Gillian Chung. Gillian sendiri ialah bekas teman wanita Tyler Kwon, yang kini menjadi kekasih Jessica.

Netizen sangat berminat dengan hubungan mereka kerana nanti Jessica dan Gillian akan debut dalam pasukan yang sama.

“Sisters Who Make Waves 3” ialah program survival Cina yang mengumpulkan selebriti wanita berumur 30-an atau lebih. Matlamat persembahan ini adalah untuk memperkenalkan semula mereka sebagai kumpulan gadis yang kemudiannya akan bersaing dalam beberapa siri rancangan muzik.

Untuk pengetahuan, Jessica Jung yang merupakan salah seorang vokalis utama Girls’ Generation meninggalkan kumpulan itu pada 2014. Sejak itu, Jessica Jung telah meneruskan karier solo dengan mengeluarkan beberapa lagu dan video muzik seperti “Fly”, “Wonderland”, dan “Love Me The Same”. Di samping itu, dia juga membuka syarikat sendiri Blanc & Eclare yang berkaitan pakaian, aksesori dan kosmetik.

Sumber : 1, 2

loading...