IVE pecah rekod, ungguli jualan album terlaris minggu ini melebihi 300k unit, menurut Hanteo & Gaon

IVE mencipta rekod untuk kumpulan kpop perempuan apabila meraih jualan album terlaris di Korea di dalam seminggu kali ini dengan pungutan jualan album yang jauh lebih besar.

IVE berjaya melakukannya dengan keluaran album single istimewa, ‘Love Dive’’ yakni berjaya meraih jualan sebanyak 338,141 unit di dalam tempoh seminggu sekaligus merangkul no.1 serta mengatasi Suho EXO (Grey Suit), NCT Dream (Glitch Mode), Kwon Eunbi (Color), Red Velvet (The ReVe Festival 2022 – Feel My Rhythm) yang masing-masing berada di kedudukan no.2, 3, 4 dan 5 di dalam carta album Gaon minggu ini. Ini juga merupakan pencapaian kedua IVE menjadi juara carta mingguan album Gaon sejak kali pertama ‘debut’ dengan ‘Eleven’ sebelum ini.

Baca lagi: Jang Wonyoung IVE cetus keghairahan dengan aksi memukau di atas pentas

Di samping itu, rekod album terlaris di dalam seminggu itu juga meletakkan IVE di tempat keempat dalam kalangan kumpulan kpop wanita dengan album terlaris di dalam seminggu berdasarkan sejarah Hanteo, hanya di belakang BLACKPINK, Red Velvet, dan IZONE saja, yakni kumpulan kpop yang pernah dianggotai oleh Jang Won Young and An Yu Jin sebelum ini.

Sumber: Hanteo, Gaon

loading...