Projek solo pertama Eunkwang BTOB dapat sentuhan komposer yang sama pernah bekerja dengan IU sebagai penulis lirik

Image may contain: 2 people

Eunkwang BTOB atau nama pentas solonya, Seo Eun Kwang akan melancarkan album solo sulung berjudul ‘FoRest: Entrance’ pada hari ini, 8 Jun 2020.

Single ‘Nobody Knows’ yang mendapat sentuhan KZ dan Encik Gomdol, komposer yang sama pernah bekerja dengan Brown Eyed Girls dan IU sebagai penulis lirik, akan dikeluarkan serentak dengannya. IU juga akan menyumbang lirik gubahannya untuk lagu Greedyy nyanyian Brown Eyed Girl JeA bersama Moonbyul Mamamoo nanti. Selain ‘Nobody Knows’, album ini turut mengandungi enam lagi lagu lain seperti Dear My Dear, Have a Nice Day, WALK, Four Seasons (diterjemah daripada from 사계), Love Again, and Blue Bird (diterjemah daripada 파랑새). Dear My Dear telah dikeluarkan sebagai lagu promosi pada 21 Mei 2020 lalu.

Projek solo ini merupakan yang pertama buat Eunkwang setelah bergiat aktif sebagai ahli BTOB sepenuh masa sejak lebih 8 tahun yang lalu. Ia juga merupakan kemunculan pertamanya di dalam industri muzik semula sejak selesai menjalani khidmat negara pada 7 April 2020 lalu.

“Ia merupakan album yang saya hasilkan dengan penuh kasih sayang. Saya harap anda kalian suka dengannya dan dapat membantu para pendengar dalam kehidupan mereka,” katanya. ‘FoRest: Entrance’ boleh didapati di pasaran bermula jam 5 petang waktu Malaysia.

Sumber: IS Plus, donga , hankookilbo

loading...