Berikutan kontroversi kematian pesakit, Yang Jae Woong umum penangguhan majlis perkahwinannya dengan Hani EXID

Psikiatri Yang Jae Woong dan Hani dari EXID menangguhkan perkahwinan mereka berikutan kontroversi terkini.

Pada 3 September, media melaporkan bahawa Yang Jae Woong dan Hani telah memutuskan untuk menangguhkan majlis perkahwinan mereka yang pada asalnya dijadualkan pada bulan ini. Yang Jae Woong mengesahkan bahawa dia dan Hani telah membincangkan keputusan tersebut.

Agensi Yang Jae Woong, Mystic Story, berkata, “Yang Jae Woong telah menangguhkan perkahwinannya dengan Hani, yang sepatutnya berlangsung pada bulan September. Tarikh baru untuk perkahwinan belum lagi ditetapkan.”

Mereka juga mengumumkan bahawa Yang Jae Woong akan menutup saluran YouTube “Yang Bros’ Psychological World” (tajuk literal), yang dikendalikannya bersama abangnya, Yang Jae Jin.

Mengenai laporan tersebut, agensi Hani, Sublime Artist Agency, berkata, “Kami tidak dapat mengesahkan perkara ini.”

Pada 27 Mei lalu, seorang pesakit yang dikenali sebagai “A” meninggal dunia selepas dimasukkan ke hospital mental Yang Jae Woong di Bucheon selama 33 hari. Pesakit itu dirawat kerana ketagihan pil diet. Punca kematian dilaporkan sebagai obstruksi pseudo-usus (Gangguan pergerakan usus).

Keluarga pesakit mendakwa bahawa walaupun perut pesakit mengalami bengkak yang teruk, mereka tidak mendapat rawatan daripada doktor perubatan dalaman hospital atau saranan untuk penjagaan tambahan. Mereka juga menuduh hospital Mereka juga menuduh hospital memberikan ubat tidur dan penenang dalam dos berlebihan, berdasarkan laporan bedah siasat oleh Perkhidmatan Forensik Nasional yang mendapati tahap ubat yang boleh menyebabkan kematian.

Sebagai tindak balas terhadap kontroversi ini, Yang Jae Woong mengeluarkan permohonan maaf rasmi melalui agensinya, mengatakan, “Kakitangan perubatan terdahulu dan saya sendiri sangat berdukacita atas insiden yang berlaku semasa menerima rawatan di Hospital W Jin. Kami memohon maaf dengan sepenuh hati kepada si mati dan keluarga yang sedang berduka.

Sumber : 1 | 2 | 3

loading...