Mimpi jadi kenyataan, konsert sulung DOLLA, Re:Birth The Experience pada 3 Ogos ini buat ramai teruja

Berita yang paling dinanti ramai terutamanya peminat DOLLA yang dikenali i-DOLLA apabila kumpulan tersebut telah mengumumkan konsert sulung mereka, ‘DOLLA Re:Birth The Experience’ yang bakal diadakan pada 3 Ogos 2024, Sabtu bertempat di Zepp, Kuala Lumpur.

Walaupun dilahirkan ketika dunia berada di tahap terlemah, iaitu semasa kemuncak wabak Covid-19, kumpulan wanita Malaysia DOLLA telah membuktikan bahawa mereka ada segala yang diperlukan untuk bertahan. Hanya dalam beberapa tahun kumpulan ini yang bermula dengan empat orang ahli telah berjaya meninggalkan kesan dalam dunia muzik umum. Melangkaui Malaysia, nama DOLLA telah diiktiraf di pelbagai pelosok dunia ini berkat muzik mereka yang unik dan gerakan tarian yang lincah.

Walaupun baru sahaja mengumumkan pengunduran salah seorang ahli kumpulan mereka Syasya, kumpulan itu terus berkembang maju, berkat sokongan berterusan peminat mereka yang dikenali sebagai iDollas dan label muzik Universal Music Malaysia. Dan dengan cinta dan cita-cita yang tidak berkesudahan ini, DOLLA memperkenalkan satu lagi kejayaan dalam kerjaya mereka apabila mereka mengumumkan konsert yang akan datang terbitan Hitman Solutions.

Kami di Universal Music Malaysia, sangat teruja untuk mengumumkan konsert DOLLA yang akan datang ini, ia bukti perjalanan luar biasa dan kerja keras mereka. Konsert ini mempamerkan dedikasi dan bakat mereka yang mewakili pencapaian penting dalam misi label kami untuk memartabatkan senario muzik tempatan dan membawa artis Malaysia ke pentas antarabangsa. Saya amat berbangga dengan pencapaian DOLLA dan usaha gigih pasukan kami di belakang tabir dalam menghidupkan konsert ini. Bersama-sama, kami bukan sahaja menghidupkan semula kumpulan nyanyian wanita di Malaysia tetapi juga menetapkan piawaian baharu untuk eksport serantau.  Bersama-sama, marilah kita semua meraikan kejayaan DOLLA dan masa depan muzik Malaysia yang bertenaga.

– Pengarah Urusan Universal Music Malaysia, Kim Lim.

Sentiasa bersemangat untuk menonjolkan bakat tempatan, kami mahu memberikan kumpulan kelahiran Malaysia ini kesempatan untuk meraikan kejayaan dan kerja keras mereka. Bukan sekadar penghibur, DOLLA telah menunjukkan bahawa kerja keras dan cita-cita besar adalah apa yang diperlukan untuk mencapai impian sendiri, sesuatu yang boleh diimpikan oleh semua artis yang akan datang.

– Rohit Rampal, CEO dan Pengasas Hitman Solutions.

DOLLA bersama Rohit Rampal

Konsert itu juga akan membolehkan DOLLA mempamerkan semua yang telah mereka pelajari sejak kemunculan mereka beberapa tahun lalu.

Saya berharap konsert ini dapat menjadi pengalaman dan kenangan buat semua iDollas yang akan menghadiri konsert itu. Matlamatnya adalah untuk mereka bergembira dan berseronok bersama kami sambil mencipta kenangan yang akan kekal selama-lamanya. Kami berhasrat mengadakan persembahan yang menakjubkan dan mencipta pengalaman terbaik untuk peminat tercinta kami. Jadi bersedia untuk dibawa ke dunia DOLLA.

– Tabby.

Seorang lagi ahli kumpulan DOLLA iaitu Angel juga berkongsi sentimen yang sama tentang rancangan masa hadapan.

Konsert DOLLA ini akan menjadi era baharu, kelahiran semula DOLLA. Kami sedang menyediakan susunan lagu DOLLA yang baru dan segar untuk konsert itu. Sudah tentu persembahan yang tidak pernah dilihat oleh sesiapa pun sebelum ini! Ia akan menjadi pengalaman yang penuh emosi dan istimewa untuk iDollas.

– Angel.

Konsert yang dihasilkan oleh perusahaan konsert dan acara terkenal Malaysia, Hitman Solutions menjanjikan pengalaman visual dan audio yang menakjubkan. Konsert tersebut juga merupakan saluran untuk gadis-gadis ini menunjukkan kelahiran semula DOLLA yang serba baharu dalam perspektif yang berbeza.

Kelahiran semula DOLLA memegang visi baharu yang berani, satu evolusi yang menangkap intipati keperibadian kami hari ini. Kami bakal melangkah ke satu ruang yang belum diterokai, menerima perubahan dan menghindari segala rintangan yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Bersedia untuk menyaksikan era baharu DOLLA. Ini bukan sekadar konsert; Ini adalah pernyataan dedikasi kami untuk sentiasa berkembang berserta peluang tanpa had di hadapan. Kami teruja untuk memberi peluang kepada semua yang telah bersama kami untuk mentakrifkan semula DOLLA yang baharu.

– Sabronzo

Peminat juga boleh menjangkakan karya yang lebih gah dan pada masa yang sama lebih peribadi! Seiring masa berlalu, DOLLA akan semakin terlibat dalam semua aspek muzik dan diharapkan penonton dapat mendengar sentuhan kami dalam cara kami menyampaikan dan menjadikan lagu-lagu lebih unik untuk pendengar dan peminat kami. Yang pasti, kami tidak akan memperlahankan rentak kami untuk karya-karya di masa hadapan.

– Tabby.

Penjualan tiket

Jualan tiket rasmi kepada orang ramai telah bermula pada 30 Mei 2024 menerusi www.hitmanlive.com. Tiket-tiket  dijual pada harga seperti berikut bagi setiap kategori: BO$$ UP [VVIP BOX] RM9,888, IMPIKAN RM259, DAMELO Cat2 RM199, dan CLASSIC RM149. Harga jualan tidak termasuk yuran tempahan sebanyak RM4. Setiap orang terhad membuat pembelian sehingga maksimum 10 tiket sahaja.

Untuk pengetahuan, penjualan tiket bagi kategori BO$$ UP [VVIP BOX] merupakan satu pakej eksklusif yang merangkumi untuk 10 orang. Anda boleh menghubungi +6012 2655783 untuk membuat tempahan. Untuk makluman lanjut mengenai pembelian tiket ‘DOLLA Re:Birth The Experience’ sila rujuk seperti di bawah.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KMania (@kmania.my)

Bagi peminat setia DOLLA, jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk menikmati dan menerokai konsert sulung mereka yang pastinya akan memberikan kenangan manis buat semua. Biarpun bertiga, ia bukanlah penghalang bagi Tabby, Angel dan Sabronzo yang tekad untuk memberikan persembahan yang luar biasa buat peminat yang selama ini tanpa henti menyokong perjalanan seni DOLLA. Jadi, pastikan anda mendapatkan tiket dari pihak yang dipercayai bagi mengelakkan insiden yang tidak diingini.

loading...