Janji Yang Ditunaikan: Kehangatan Festival 9 Wave Masih Kekal Segar Di Ingatan.

Mereka menjanjikan untuk malam persembahan tak terlupakan dengan bakat luar biasa dan keajaiban muzik dan Berjaya menunaikan janji-janji terbabit meninggalkan peminat dalam keadaan terpukau.

Penulis ingin menceritakan tentang kehebatan festival muzik, Festival Muzik Wave 9, yang dianjurkan oleh Nine XTraw bersama oleh Skyline Entertainment, di Sunway Lagoon pada 11 November 2023, menarik perhatian 18,000 peminat untuk menjalani perjalanan muzikal!

Ditemani dengan cuaca yang baik, festival muzik ini bermula pada pukul 6:00 petang dengan persembahan oleh iKON Bobby, yang karisma rapnya memantapkan penonton yang bersemangat. Kelincahan Bobby, dan peribadi yang riang bermain-main air mineral ke arah penonton, cukup menggamit suasana.

Kemudian, Shaun kembali sekali lagi untuk menghiburkan peminat Malaysia. Penonton dengan bersemangat menyertai irama muziknya, dan apabila “Way Back Home” dimainkan, Shaun, begitu teruja menyanyi beramai-ramai dengan peminat dan tidak lupa untuk menyatakan kegembiraan beliau dan turut berkata-kata dalam bahasa Malaysia.

Seterusnya adalah dewi tarian Girls’ Generation, HYOYEON, yang memberikan rangkaian lagu dan tarian yang kuat, memperoleh terus jeritan dari penonton, memenuhi reputasinya sebagai ketua tarian kumpulan. Sorakan peminat-peminat lelaki beliau menggamatkan suasana seluruh Sunway Lagoon.

Acara seterusnya  tertumpu kepada artis yang sangat berbakar pada malam itu, Henry Lau. Selain memainkan pelbagai alat muzik, termasuk biola, piano, dan gitar, Henry berjaya membawa one-man band dengan hanya menggunakan tong sampah dan tong logam di pentas memainkan lagu “Believer”. Henry mempamerkan kemahiran bahasanya dengan fasih berbicara dalam bahasa Korea, Inggeris, Melayu, Mandarin, dan Kantonis ketika berinteraksi dengan peminat.

Setelah lima tahun menanti, peminat begitu gembira apabila menonton ahli EXO XIUMIN membuat penampilan solo pertamanya di Malaysia, mempersembahkan lagu baru beliau “Brand New.” XIUMIN menjelaskan beliau amat merindui peminat dan untuk beraksi di depan peminat Malaysia, turut meminta peminat menunggu hasil kerja beliau pada tahun depan.

Persembahan terakhir, (G)I-DLE, menghangatkan pentas dengan lagu hit terbaru mereka “QUEENCARD,”. Lagu-lagu seterusnya terus membangkitkan jeritan dari penonton, dan sebagai respons terhadap keghairahan peminat, (G)I-DLE berseru tentang kepanasan. Peminat-peminat mereka bersemangat bersorak mendengar kesemua set sehingga ke lagu penutup “Tomboy”.

Seluruh festival muzik berlangsung selama 4.5 jam, diakhiri dengan pertunjukan bunga api yang gemerlapan, meninggalkan peminat yang hadir dengan malam itu gembira dan bersama kenangan yang tidak boleh dilupakan.

loading...