“Extraordinary Attorney Woo”, “Squid Game”, Kim Min Ha & ramai lagi menang di Asia Contents Awards 2022

Anugerah Kandungan Asia / Asia Contents Awards (ACA) 2022 telah mengumumkan pemenangnya!

Pada 8 Oktober, Asia Contents Awards tahunan keempat telah berlangsung di Busan Cinema Cente dengan Jung Hae In dan Miss Korea; Kim Sae Yeon 2019 sebagai MC. Sejak 2019, ACA telah meraikan kecemerlangan dalam televisyen, perkhidmatan penstriman over-the-top (OTT) dan kandungan dalam talian melalui rantau Asia termasuk Korea Selatan.

Anugerah ACA Rising Star diberikan kepada Kim Min Ha dari “Pachinko” dan Lin Man Lung dari “In Geek We Trust.” Kim Min Ha berkongsi, “Saya bangga dan sangat beremosi untuk berdiri di atas pentas ini menerusi ‘Pachinko.’ Saya akan bekerja keras untuk menyampaikan cerita yang baik melalui spektrum yang luas. Saya sangat bersyukur. Saya akan terus bekerja keras.”

Best Supporting awards dimenangi Park Hae Soo untuk “Squid Game” dan Sora Ma untuk “This Land Is Mine.” Park Hae Soo berkongsi, “Nasib sentiasa mengikuti saya lebih daripada kemahiran, dan saya fikir saya menerima penghormatan yang lebih besar daripada apa yang telah saya capai. Saya berterima kasih kepada keluarga BH saya kerana menjadikan kebolehan saya lebih cemerlang daripada apa yang saya ada. Terima kasih kepada pengarah dan pelakon yang telah bekerjasama dengan saya dalam ‘Squid Game.’” Dia menyambung, “Hari ini adalah masa untuk saya sangat risau. Saya telah diberikan anugerah yang begitu menggembirakan, jadi saya akan menjadi seorang pelakon yang boleh mengembangkan kandungan Asia melalui kandungan Korea.”

Best Actor dimenangi oleh Park Eun Bin untuk “Extraordinary Attorney Woo” dan Suzuki Ryohei untuk “Mobile Emergency Room.” Park Eun Bin mengulas, “Saya telah menerima anugerah ini dan terima kasih kepada peguam Woo Young Woo. Saya berterima kasih kepada penulis skrip yang membenarkan saya melihat penulisan dan lakonan yang hebat, pengarah yang menjadi pemandu saya, dan kakitangan yang bersama saya dari musim sejuk hingga musim panas, dan saya dapat menyelesaikan [drama] dengan senyuman. Terima kasih kepada anda semua. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada Pasukan Hanbada dan semua pelakon yang muncul dalam setiap episod.” Dia menambah, “Masa yang saya habiskan dengan ‘Extraordinary Attorney Woo’ adalah sangat istimewa. Saya akan menjadi seorang pelakon yang bekerja keras untuk mencipta kandungan yang baik.”

Best Content juga diberikan kepada “Extraordinary Attorney Woo,” dan pengarah Yoo In Sik berkongsi, “Saya rasa saya perlu berterima kasih kepada pelakon Park Eun Bin kerana ‘Extraordinary Attorney Woo’ telah menerima banyak cinta pada musim panas lalu.” Dia juga melahirkan rasa terima kasihnya kepada pelakon, penulis skrip, kakitangan, dan syarikat produksi. Akhirnya, dia mengulas, “Walau apapun, terima kasih kepada penonton yang menonton drama itu.”

Semak senarai penuh pemenang di bawah:

Best Content: “Extraordinary Attorney Woo”

Best Asian Animation: “The Orbital Children”

Best Asian Documentary: “The Atom Araullo Specials: Young Arms”

Technical Achievement Award: “Squid Game”

Best Actor: Park Eun Bin (“Extraordinary Attorney Woo”), Suzuki Ryohei (“Mobile Emergency Room”)

Best Writer: Wang Xiaoshuai, Yang Yishu (“The Pavilion”)

Best Supporting: Sora Ma (“This Land Is Mine”), Park Hae Soo (“Squid Game”)

New Comer: Bao Shang Eun (“Love Behind The Melody”), Yokohoma Ryusei (“The Journalist”)

Lifetime Achievement Award: Kawamura Tatsuo

Achievement Award: Song Byeong Joon

ACA Excellence Award: Fan Bing Bing

Best Creator: The Pinkfong Company

ACA Rising Star: Kim Min Ha (“Pachinko”), Lin Man Lung (“In Geek We Trust”)

Tahniah buat semua pemenang!

Sumber : 1 | 2 | 3

loading...