Pelakon veteren Ahn Sung Ki kongsi dirinya kini bertarung dengan kanser

Pada 15 September, Ahn Sung Ki menghadiri majlis perasmian pameran khas untuk ulang tahun ke-40 pengarah Bae Chang Ho. Ramai yang menyatakan bahawa pelakon terkenal itu memakai rambut palsu semasa penampilannya di majlis itu, dan dia juga diiringi oleh seseorang yang memapahnya semasa dia berjalan, sekaligus menimbulkan kebimbangan tentang keadaan kesihatannya.

Sebagai maklum balas kepada kebimbangan orang ramai, Ahn Sung Ki telah mendedahkan dalam satu temu bual dengan saluran berita Korea Sports Chosun bahawa dia telah bertarung dengan kanser darah selama lebih setahun. Menurut pelakon itu, keadaannya baru-baru ini bertambah baik selepas menjalani kemoterapi, dan disebabkan itu dia dapat membuat penampilan pertamanya di khalayak ramai dalam tempoh masa yang lama.

“Saya kini berada di tengah-tengah pertempuran dengan kanser darah yang telah berlarutan lebih setahun,” kata Ahn Sung Ki. “Kesihatan saya baru-baru ini bertambah baik sedikit selepas menerima kemoterapi, jadi saya dapat keluar di khalayak ramai. Jika saya menanggalkan rambut palsu saya, kepala saya botak.”

Pelakon itu seterusnya mendedahkan, “Mei lalu, saya juga terpaksa tiba lewat di pengebumian pelakon Kang Soo Yeon [kerana saya sedang menerima kemoterapi]. Kini, kesihatan saya telah bertambah baik.”

Dia menambah sambil ketawa, “Saya tidak dapat menghadiri tayangan perdana ‘Hansan: Rising Dragon’ kerana rambut saya seperti ini.”

Ahn Sung Ki juga berkongsi bahawa dia tidak akan menerima sebarang projek buat masa ini, menjelaskan, “Saya tidak boleh [menggambarkan apa-apa] dengan rambut saya seperti ini, tetapi saya akan kembali dalam keadaan sihat.”

Semoga Ahn Sung Ki cepat sembuh dan pulih sepenuhnya!

Sumber : news.nate | enews

loading...