Siri terbaru Netflix “Narco-Saints” lakonan Ha Jung Woo, Hwang Jung Min & Park Hae Soo akan tayang 9 September depan


Dibintangi oleh beberapa nama terbesar dalam industri hiburan Korea seperti  Ha Jung Woo, Hwang Jung Min, Park Hae Soo, Jo Woo Jin, Yoo Yeon Seok dan Chang Chen, siri thriller jenayah asal Korea Netflix “Narco-Saints” (dahulunya bertajuk “Suriname”), baharu baru sahaja mengeluarkan teaser rasmi.

Dengan bajet pengeluaran 40 bilion Won (kira-kira Rp. 451 bilion) dan penggambaran di beberapa lokasi eksotik di Afrika Selatan, drama baharu “Narco Saints” ialah siri Netflix yang akan datang, yang menjadi perhatian para peminat drama Korea.

Drama ini akan mempersembahkan jalan cerita yang unik dan menarik dengan genre aksi, thriller dan jenayah. Malangnya, tidak semua kumpulan umur boleh menonton drama ini, kerana Narco Saints amerupakan konten dengan rating 18+.

Diarahkan oleh Yoon Jong Bin, pemenang anugerah Pengarah Terbaik di Anugerah Filem Blue Dragon untuk filem “The Spy Gone North”, drama ini merupakan karya pertama pengarah pengarah siri TV dan menampilkan pelakon prolifik yang turut muncul dalam drama Netflix yang menjadi fenomena global “Squid Game” dan terakhir muncul dalam satu lagi drama popular Netflix “Money Heist Korea”, Park Hae Soo.

Dua pelakon lelaki itu telah bekerja dengan pengarah Yoon Jong Bin untuk beberapa kali. “Narco Saint” akan menjadi kerjasama kelapan Ha Jung Woo dengan pengarah itu sejak 2015, dan projek ketiga bagi Hwang Jung Min dengan Yoon Jong Bin selepas filem “A Violent Prosecutor” dan “The Spy Gone North.”

Sinopsis Narco – Saints

Siri Original Netflix ini mengisahkan seorang ahli perniagaan awam yang kemudiannya akan membantu operasi rahsia Perkhidmatan Perisikan Negara untuk menangkap seorang raja dadah yang beroperasi di Suriname, sebuah negara di Amerika Selatan.

Drama ini akan mempersembahkan jalan cerita yang unik dan menarik dengan genre aksi, thriller dan jenayah. Malangnya, tidak semua kumpulan umur boleh menonton drama ini, kerana Narco Saints amerupakan konten dengan rating 18+.

Ha Jung Woo memegang watak sebagai Kang In Gu, seorang ahli perniagaan yang pergi ke Suriname dengan harapan bertuah, tetapi akhirnya terlibat dalam operasi penyeludupan dadah selepas meletakkan kepercayaannya kepada seorang “pendeta Korea” bernama Jeon Yo Hwan (Hwang Jung-min) , yang sebenarnya adalah raja dadah yang mempunyai kuasa luar biasa yang mengawal perdagangan dadah di negara ini.

Mujur dia diselamatkan oleh Choi Chang Ho (Park Hae Soo), ejen Perkhidmatan Pintar Negara, dan kemudian direkrut ke dalam misi rahsia kerajaan untuk menangkap pengedar dadah.

Dalam treler itu, pelakon Taiwan yang memenangi anugerah Pelakon Terbaik di Anugerah Kuda Emas, Chang Chen, turut membuat kemunculan mengejut di mana dia mengacukan pistol ke arah Ha Jung Woo, meningkatkan rasa ingin tahu penonton kerana wataknya hanya didedahkan sedikit sahaja.

Barisan Pelakon

Ha Jung Woo akan memegang watak Kang In Goo, seorang ahli perniagaan awam yang memulakan perniagaan di Suriname dengan harapan untuk menjadi kaya. Dia tidak mempunyai pilihan lain selain mempertaruhkan nyawanya untuk menyertai operasi Perkhidmatan Perisikan Negara untuk menangkap seorang raja dadah Korea yang beroperasi di Suriname.

Tertarik dengan cerita, watak dan perkembangan plot semasa dia mula-mula membaca skrip, Ha Jung Woo memulakan perbincangan dengan pengarah, yang bersama-sama dengan penulis skrip menyempurnakan butirannya, manakala pelakon itu mendedahkan bagaimana setiap episod menimbulkan rasa ingin tahunya.

Ini juga merupakan projek pertama Ha Jung Woo selepas dia didenda 30 juta Won (kira-kira Rp. 338 juta) kerana penggunaan haram ubat penenang dan tidur- dadah mendorong Propofol pada tahun 2019.

Hwang Jung Min akan melakonkan watak bernama Jeon Yo Hwan. Dia adalah raja dadah yang memerintah dan mengawal dunia bawah tanah Suriname.

Park Hae Soo akan memainkan watak Choi Chang Ho. Dia adalah ketua pasukan Perkhidmatan Perisikan Kebangsaan cawangan Amerika yang membawa masuk Kang In Goo dalam rancangannya untuk menjatuhkan Jeon Yo Hwan.

Jo Woo Jin akan memainkan watak Byun Gi Tae, seorang lelaki Korea yang dilahirkan dan dibesarkan di China. Dia ialah orang kanan Jeon Yo Hwan dan ketua yang menguruskan semua kerja kotornya.

Yoo Yeon Seok membawakan watak David Park, seorang peguam yang melindungi Jeon Yo Hwan. Dia adalah dalang kepada sindiket jenayah yang bertanggungjawab bukan sahaja untuk nasihat undang-undang, tetapi juga rangkaian pengedaran dadah, pengurusan wang dan banyak lagi.

Penampilan istimewa pelakon Taiwan, Chang Chen di “Narco-Saints” juga tidak boleh dilepaskan. Dia akan membintangi drama ini sebagai Chen Jin, ketua organisasi Cina yang terkenal di Suriname.

“Narco-Saints” dijadualkan untuk tayangan di Netflix pada 9 September di lebih 190 negara dengan jumlah keseluruhan enam episode.

loading...