“Tirai, baterai, bingkai..ha! seprai” – Bangga sekejap, Taehyung BTS sudah boleh cakap melayu Nusantara

May be an image of 2 people and text

BTS dinamakan sebagai duta barangan Tokopedia dan akan mempromosikan jenama Tokopedia dalam kalangan pengguna di Indonesia dan juga Nusantara termasuklah Malaysia.

Taehyung menjadi ahli pertama berbuat demikian di mana beliau muncul sebagai pengguna Tokopedia di dalam iklan berkenaan. Taehyung dilihat menghampiri katil sebelum seekor anak anjing melompat turun daripadanya. Taehyung kemudiannya menaip dan menyebut perkataan melayu ini satu-persatu:” “Tirai (loghat utara: langsir)”, “baterai (loghat indonesia: sel kering, bateri)”, “bingkai”, “seprai (loghat indonesia: tilam)”.

Setelah puas menaip, Taehyung mengakhirinya sambil berbaring di atas katil dengan berkata, “Selalu ada, selalu bisa.”

Reaksi ditunjukkan ke atas iklan rata-ratanya positif. Netizen berasa terpegun dengan cara Taehyung mengajukkan perkataan-perkataan Melayu Nusantara yang lebih sinonim sebagai bahasa Indonesia itu. “Nampak comel. Taehyung memiliki berbagai-bagai ekspresi muka, iklan ini sangat menarik untuk ditonton… Mungkin Indonesia bakal menjadi lokasi Taetaeland lagi?,” kata netizen.

Ini bukan kali pertama BTS cuba bercakap bahasa Indonesia. Sebelum ini, mereka pernah muncul di dalam temubual bersama Tokopedia.

Sumber: tokopedia

loading...