Tak sia-sia bersengkang mata tunggu keputusan, BTS terkejut tercalon di dalam Grammy Awards buat pertama kali!

BTS melahirkan rasa terkejut apabila menyaksikan nama mereka tersenarai sebagai calon bagi salah satu kategori tertentu di dalam Anugerah Grammy ke-63 buat pertama kali di dalam sejarah kerjaya seni mereka.

Menurut pengumuman dibuat oleh Grammy tadi, BTS secara rasmi tercalon di dalam kategori ‘Best Pop Duo/Group Performance’ bersaing dengan “Un Dia (One Day)” oleh J Balvin, Dua Lipa, Bad Bunny dan Tainy, “Intentions” oleh Justin Bieber Feat Quavo, “Rain On Me” oleh Lady Gaga dan Ariana Grande, serta “Exile” oleh Taylor Swift Feat Bon Iver di dalam kategori yang sama. Tiada artis Kpop lain tersenarai dalam mana-mana kategori Grammy melainkan BTS saja.

Album “Love Yourself: Tear” pernah menerima pencalonan di Anugerah Grammy ke-61 untuk kategori Best Recording Package, tetapi kreditnya bukan diletakkan di atas BTS sendiri. Ini kali pertama pencalonan diterima oleh BTS dikreditkan di atas nama mereka sendiri. Dengan pencalonan BTS di dalam Anugerah utama Grammy, BTS menjadi artis kelahiran Korea dan juga artis kpop yang pertama berjaya berbuat demikian.

Tahniah, dan sudah semestinya kebanggaan ARMY dapat dikongsikan bersama dengan reaksi empat ahli BTS sedia ada ini: Jimin, Namjoon, Taehyung dan Jungkook yang sanggup bersengkang mata menunggu keputusan pencalonan Grammy sebentar tadi!

Sumber: Billboard, Grammy

loading...