Hwang In Yeop, Jung Chaeyeon, Bae Hyeon Seong, Min Ji Ah, Choi Won Young, dan lain-Lain menyusuri kehidupan dalam drama baharu “Family by Choice”

Drama yang dinanti-nantikan, “Family by Choice,” telah berkongsi gambar-gambar baharu yang memaparkan narisan pelakon utama dan juga pelakon sokongan!

“Family by Choice” mengisahkan tentang tiga orang yang setelah hidup bersama sebagai keluarga selama 10 tahun dan kemudian terpisah selama 10 tahun, bertemu semula dan menghubungkan kembali hubungan mereka. Hwang In Youp memegang watak Kim San Ha, seorang lelaki tampan yang nampaknya tidak kekurangan apa-apa. Setelah membesar bersama Yoon Ju Won (Jung Chaeyeon) dan Kang Hae Jun (Bae Hyeon Seong) seperti adik-beradik, Kim San Ha meninggalkan mereka dan kembali selepas 10 tahun.

Hwang In Youp membawakan watak Kim San Ha, seorang anak yang lebih banyak mengekspresikan diri melalui tindakan daripada kata-kata. Walaupun kelihatan kasar di luar, San Ha sebenarnya adalah seorang yang hangat dan sensitif. Dia sangat menghargai keluarganya dan sentiasa berusaha melindungi orang-orang yang disayanginya.

Watak Yoon Ju Won yang dilakonkan oleh Jung Chaeyeon adalah seorang yang ceria dan selalu positif. Dia mempunyai kemampuan untuk menghiburkan orang lain, dan walaupun perkara buruk berlaku, dia cepat-cepat melupakan semuanya. Bagi Ju Won, menghabiskan masa dengan keluarganya di meja makan malam ini lebih penting daripada merancang masa depan yang hebat.

Manakala, Bae Hyeon Seong melakonkan Kang Hae Jun, watak yang mencerminkan ketulusan. Dia sangat menghargai keluarganya, yang menerima dirinya tanpa mengira ikatan darah, lebih daripada segalanya. Bae Hyeon Seong akan menggambarkan semangat lembut dan gigih Kang Hae Jun, menukarkan kesakitan kepada senyuman ceria sambil menjalani hidup dengan sepenuh hati.

Gambar-gambar yang dikongsikan menonjolkan persahabatan yang erat antara tiga watak utama. Dari saat-saat manis semasa kanak-kanak hingga perubahan mereka menjadi pelajar sekolah menengah berpakaian seragam, ikatan antara Kim San Ha, Yoon Ju Won, dan Kang Hae Jun terserlah.

Dua foto pertama menunjukkan mereka berkumpul di tangga yang sama dari zaman kanak-kanak, sementara foto-foto lain merakamkan momen ceria mereka dengan berlatar belakangkan laut biru yang berkilau dan saling mengusik antara satu sama lain.

Ketika penonton berfikir tentang bagaimana ketiga mereka yang berkongsi banyak kenangan dan mempunyai ikatan seperti keluarga akan menghadapi perasaan yang semakin berkembang antara satu sama lain, rasa teruja untuk melihat romansa baru yang mereka bawa ke layar semakin meningkat.

Selain itu, Yoon Jeong Jae lakonan Choi Won Young, yang mengendalikan restoran Kalguksu (hidangan mi tradisional Korea), digambarkan sebagai figura yang penuh kasih sayang, sentiasa prihatin terhadap makanan anak-anak dan menunjukkan kasih sayang yang tulus kepada Kim San Ha dan Kang Hae Jun (Bae Hyeon Seong), walaupun mereka tidak mempunyai hubungan darah.

Sebaliknya, Kim Dae Uk lakonan Choi Moo Sung, seorang korporal di balai polis, menunjukkan kasih sayangnya terhadap anak-anak dengan cara yang berbeza. Walaupun dia menghadapi kesukaran untuk meluahkan perasaannya secara lisan, dia berusaha untuk menjadi sumber sokongan yang boleh dipercayai bukan hanya untuk anaknya San Ha, tetapi juga untuk Ju Won dan Hae Joon.

Min Ji Ah, Sung Byung Sook, Yoon Sang Hyun, Ha Seo Yoon, dan Yoon Woo juga menyumbang kepada kenangan indah bagi tiga remaja dari keluarga yang dijumpai. Mereka membina hubungan yang erat dengan keluarga unik ini, menambahkan kehangatan dan keceriaan kepada kisah romantik yang mengharukan.

Min Ji Ah melakonkan watak Kang Yi Hyun, ibu saudara kepada Kang Hae Jun. Ketika kakaknya, Kang Seo Hyun (Baek Eun Hye), secara tidak sengaja meninggalkan anaknya di bawah jagaan Yi Hyun, Yi Hyun mengucapkan terima kasih kepada Yoon Jeong Jae (Choi Won Young), pemilik restoran kalguksu (hidangan mi tradisional Korea) yang membantu menjaga Hae Jun. Walaupun tidak membesarkannya sendiri, Yi Hyun sangat menyayangi anak saudaranya, dan persembahan Min Ji Ah dijangka akan membawa kehangatan kepada watak ini.

Sung Byung Sook melakonkan watak pemimpin wanita kejiranan yang tahu segala-galanya tentang komuniti—dari berapa banyak pinggan kicap di setiap rumah hingga siapa yang tidak mengitar semula dengan betul. Walaupun sering mencampuri urusan orang lain, dia melakukannya kerana benar-benar prihatin terhadap kesejahteraan penduduk kampung. Penonton teruja untuk melihat bagaimana lakonannya yang hangat memberikan keselesaan hanya dengan kehadirannya.

Rakan-rakan dari Sekolah Tinggi Haedong membawa banyak keceriaan dalam kehidupan tiga watak utama. Yoon Sang Hyun melakonkan Lee Jun Ho, yang pernah menyukai Yoon Ju Won di sekolah menengah tetapi ditolak dengan kasar. Ha Seo Yoon memainkan watak Do Hee Joo, seorang pelajar yang menonjol dengan kecantikan dan kejayaan akademik. Yoon Woo melakonkan Yoon Seok Hoon, kawan rapat Kang Hae Jun dan satu-satunya orang yang boleh dia percayai untuk berkongsi rahsia, menambah suasana ceria dalam cerita ini.

Dalam drama ini, Kim San Ha, Yoon Ju Won, dan Kang Hae Jun mungkin mempunyai nama keluarga yang berbeza, tetapi mereka berkongsi ikatan yang kuat. Cerita ini menampilkan pelbagai watak yang membentuk hubungan berbeza, menambah kedalaman kepada cerita. Penonton boleh menantikan untuk bertemu dengan belia ceria dari Sekolah Tinggi Haedong serta jiran dan sepupu yang menarik di Kampung Haedong, masing-masing dengan keperibadian unik mereka.

Keindahan pemandangan bandar Haedong, yang menjadi latar cerita, menambah pengalaman romantik yang mendalam. Dengan laut biru yang luas dan tangga bunga yang cantik, bandar ini menggambarkan semangat ceria Kim San Ha, Yoon Ju Won, dan Kang Hae Jun. Penonton pasti tidak sabar untuk melihat siapa yang akan mereka temui dan kenangan baru apa yang akan mereka cipta bersama.

“Family by Choice” akan ditayangkan pada 9 Oktober jam 8:50 malam KST dan boleh ditonton di Viki serta Viu Malaysia.

Sumber : 1 | 2 | 3 | 4 | 5

loading...