Dituduh makan duit hasil Lee Seung Gi, CEO Hook Entertainment luah rasa malu dan menyesal

Ketua Pegawai Eksekutif Hook Entertainment, Kwon Jin Young menjawab dakwaan Dispatch bahawa agensi itu mencuri keuntungan yang dimaksudkan untuk bekas artis mereka Lee Seung Gi.

Kenyataan yang dikeluarkan pada 21 November itu berbunyi, “Baru-baru ini ada berita buruk tentang syarikat kami dan tentang saya di media. Sama ada benar atau tidak, saya minta maaf.”

Dia tidak merujuk secara khusus kepada masalah yang dipersoalkan. Bagaimanapun, perkara ini disampaikan selepas Dispatch mendedahkan bahawa Lee Seung gi tidak dibayar atas muzik yang dihasilkannya sejak kerjayanya sebagai penyanyi di agensi itu.

Lee Seung Gi bahkan secara rasmi meminta agensi itu untuk mengemukakan ketelusan laporan pendapatannya setakat ini.

Kwon Jin Young kemudian berkata agensi itu kini dalam proses menyemak segala-galanya sebelum mengesahkan atau menentukan langkah seterusnya.

“Walaupun kami mempunyai kewajipan untuk mengesahkan fakta berhubung berita yang tersebar di khalayak ramai ketika ini, kami meminta pemahaman anda,” kata Kwon Jin Young.

“Kami berada di peringkat akhir dan mengelak daripada mendedahkan pendirian kami kerana mungkin terdapat isu undang-undang pada masa hadapan.”

Tidak hanya itu, Kwon Jin Young juga menyatakan bahawa dia bersedia untuk bertanggungjawab jika dia atau agensi itu jelas perlu berurusan dengan undang-undang.

“Jika Hook Entertainment atau individu itu jelas disahkan bertanggungjawab di sisi undang-undang pada masa hadapan, kami akan bertanggungjawab sepenuhnya tanpa berundur atau mengelak. Saya dan Hook Entertainment akan melakukan yang terbaik untuk memastikan tiada halangan kepada aktiviti hiburan artis kami. Kami akan lebih berhati-hati untuk tidak menimbulkan kebimbangan lanjut kepada semua orang. Terima kasih,” katanya mengakhiri kenyataan itu.

Sementara itu, seperti dilaporkan sebelum ini, Lee Seung Gi meminta pensijilan kandungan untuk rekod secara telus mengenai pendapatan dan pembayarannya daripada Hook Entertainment selepas Bahagian Siasatan Jenayah Agensi Polis Negara melakukan carian dan rampasan pada label berkenaan. Dalam permintaan itu, Lee Seung Gi dikatakan mendakwa dia tidak pernah menerima sebarang wang daripada keuntungan penggunaan muzik agensi itu dalam tempoh 18 tahun sejak debutnya.

Sumber : 1

loading...