Yook Sungjae BTOB, Bona WJSN, dan Kim Ji Hoon sah bintangi drama terbaru fantasi sejarah

Pada 19 Julai, telah disahkan bahawa Yook Sungjae, Bona, dan Kim Ji Hoon akan membintangi drama siri akan datang “Gwigoong” (tajuk Korea).

Sebelum ini dilaporkan bahawa Yook Sungjae dan Bona sedang mempertimbangkan peranan dalam drama ini.

“Gwigoong” merupakan komedi romantik sejarah fantasi yang meneroka kisah roh Eight Feet Tall yang menyimpan dendam terhadap seorang raja, bomoh wanita yang menentangnya dan seorang Imuri. Dalam cerita rakyat Korea, Imuri ialah makhluk khayalan yang menghabiskan ribuan tahun di dalam air dan boleh berubah menjadi naga selepas memperoleh Yeouiju (permata ajaib).

Yook Sungjae akan memainkan watak Yoon Gap, anak kepada seorang gundik yang menjadi inspektor diraja di Gyujanggak (perpustakaan diraja semasa Dinasti Joseon), tetapi kemudiannya dirasuk oleh roh jahat Imugi.

Bona memainkan watak Yeo Ri, satu-satunya cucu kepada bomoh yang dihormati yang membesar dengan harapan yang tinggi untuk mengikuti jejak nenek moyangnya. Walaupun dia mewarisi kuasa bomoh, nasibnya berubah setelah terjerat dengan Imugi.

Kim Ji Hoon pula berperanan sebagai Raja Yi Sung, yang berusaha untuk memperbaharui Dinasti Joseon untuk menjadi sebuah negara yang lebih kuat dan menghadapi semangat Eight Feet Tall. Bersama-sama rakyat setianya, Yoon Gap dan Yeo Ri yang menemaninya, dia cuba membongkar rahsia yang menyelubungi roh itu.

“Gwigoong” dijadualkan untuk ditayangkan pada tahun 2025 di SBS. Nantikan!

Sumber : 1

loading...