6 lagi drama Korea terbaru dan menarik akan bersiaran pada Julai ini

Annyeong, chinguyaa~~  As usual, setiap bulan kami akan update korang dengan drama Korea terbaru untuk hiburan serta tontonan korang dan ini adalah barisan drama Korea yang akan meneruskan tayangannya untuk tahun 2024.

Well, sepanjang Julai 2024 ini, ada 6 drama Korea terbaru menanti untuk tontonan korang. So, let’s check it out the list.

1. Red Swan

  • Tarikh Tayangan: 3 Julai 2024
  • Penyiar: Disney+ Hotstar Malaysia
  • Barisan Pelakon: Jung Ji Hoon (Rain), Kim Ha Neul, Jung Gyu Woon

“Red Swan” mengisahkan Oh Wan-soo (Kim Ha-neul), seorang wanita daripada keluarga miskin yang berjaya mengubah hidupnya dengan menjadi pemain golf profesional. Pada kemuncak kemasyhurannya, dia telah menarik perhatian Kim Yong-guk (Kim Ha-neul), pewaris Kumpulan Hwan yang kaya, dan mengahwininya untuk membayar hutang keluarganya.

Tahun demi tahun berlalu dan pasangan itu tetap tidak bahagia dalam perkahwinan mereka, walaupun Wan-soo kini telah mencipta nama sebagai CEO sebuah yayasan. Pada saat itu,seorang anggota polis yang bertukar menjadi pengawal peribadi, Seo Do-yoon (Rain) menyertai pasukan keselamatan Kumpulan Hwan dan menyelamatkan nyawa Wan-soo apabila sebuah insiden berlaku. Apabila dia dan Do-yoon semakin rapat, Wan-soo mula tertanya-tanya tentang motif sebenar dia untuk mendekati Kumpulan Hwan.

2. The Auditors

  • Tarikh Tayangan: 7 Julai 2024
  • Penyiar: tvN Asia – Astro Ch395 & Astro GO ǀ unifi TV Ch211 & unifi playTV | tonton [Setiap Ahad & Isnin, 9.15PM]
  • Penyiar: Viu Malaysia
  • Barisan Pelakon: Shin Ha-kyun, Lee Jung-ha, Jin Goo dan Jo A-ram

Dalam “The Auditors”, Shin Ha-kyun sebagai Shin Cha-il, ketua pasukan yang kejam bagi pasukan audit di sebuah syarikat pembinaan di mana rasuah berleluasa. Pekerja baru Gu Han-soo (Lee Jung-ha) menyertai pasukan dengan harapan ia akan menjadi batu loncatan untuk mendapatkan perpindahan ke luar negara, tetapi bergelut untuk bekerja di bawah Cha-il.

Antara pekerja baru yang lain  ialah Yoon Seo-jin (Jo A-ram), seorang wanita muda yang bercita-cita tinggi dan individualistik yang tidak akan berhenti untuk berjaya. Dia mempunyai hubungan zaman kanak-kanak dengan Hwang Dae-woong (Jin Goo), naib presiden syarikat yang berharap untuk mengambil alih syarikat itu dengan sendiri, tetapi pasangan itu berpura-pura tidak mengenali satu sama lain di tempat kerja.

3. Good Partner

  • Tarikh Tayangan: 12 Julai 2024
  • Penyiar: SBS | Viu Malaysia
  • Barisan Pelakon: Jang Nara, Nam Ji Hyun, Kim Joon-han dan Pyo Ji-hoon

“Good Partner” merupakan drama perundangan tentang rakan kongsi antara peguam veteran Cha Eun-kyeong (Jang Na-ra) dan pendatang baharu Han Yoo-ri (Nam Ji-hyun). Eun-kyeong ialah seorang peguam perceraian pragmatik yang mengutamakan kepentingan firma guaman dan anak guamnya. Tatkala dia menyelesaikan kes-kesnya, tanpa diduga perceraian terjadi kepada dirinya sendiri.

Sementara itu, Yoo-ri seorang idealis yang tidak boleh bertolak ansur dengan ketidakadilan, jadi kedua-dua peguam tersebut sering bertelagah antara satu sama lain. Walaupun memiliki pendapat yang bertentangan, mereka membuktikan diri mereka sebagai pasangan yang hebat dan mengalami perubahan besar dalam hidup mereka.

4. Sweet Home 3

  • Tarikh Tayangan: 19 Julai 2024
  • Penyiar: Netflix
  • Barisan Pelakon: Song Kang, Lee Jin-wook, Go Min-si dan Lee Si-young

“Sweet Home” Musim 3 menggambarkan perjuangan sengit mereka yang terperangkap antara raksasa dan manusia ketika dunia beralih daripada raksasa kepada era manusia baharu. Sempadan antara raksasa dan manusia menjadi semakin kabur akibat perubahan keadaan sosial. Umat ​​manusia juga sedang menghadapi era baru kerana ramai manusia baru telah berubah setelah mengalami monsterisasi. Perjalanan itu akan menjadi kemuncak semua kisah yang telah berlalu sejak musim pertama.

5. Serendipity’s Embrace (Is It Fate?)

  • Tarikh Tayangan: 22 Julai 2024
  • Penyiar: tvN
  • Barisan Pelakon: Kim So-hyun, Chae Jong-hyeop, Yoon Ji-on dan Kim Da-som

Berdasarkan webtoon “Is It Fate?”, drama percintaan ini mengisahkan cinta pertama yang bertemu semula buat kali pertama dalam tempoh sepuluh tahun. Lee Hong-joo (Kim So-hyun) ialah seorang animator dan penerbit yang takut untuk bercinta lagi selepas mengalami pengalaman yang menyakitkan. Dia secara tidak sengaja bertemu dengan cinta pertamanya Kang Hoo-yeong (Chae Jong-hyeop), seorang perancang kewangan.

Siri ini turut dibintangi oleh Yoon Ji-on sebagai Bang Jun-ho seorang penulis yang berjiwa bebas yang ingin mengubah masa lalu dan membina hubungan istimewa dengan Hong-joo. Manakala Dasom memainkan watak guru Inggeris sekolah menengah Kim Hye-ji, kawan baik Hong-joo.

6. No Way Out: The Roulette

  • Tarikh Tayangan: 31 Julai 2024
  • Penyiar: U+ Mobile TV
  • Barisan Pelakon: Jo Jin-woong, Yoo Jae-myung, Yeom Jung-ah, Kim Mu-yeol, Lee Kwang-soo

Dalam drama bertemakan thriller jenayah ini, seorang pembunuh kejam Kim Kook-ho (Yoo Jae-myung) dibebaskan dari penjara selepas menjalani hukuman selama 13 tahun, yang menimbulkan kemarahan orang ramai. Apabila ganjaran besar diberikan kepada Kim Kook-ho, detektif Baek Joong-shik (Cho Jin-woong) mesti bekerjasama dengan peguam Lee Sang-bong (Kim Moo-yul) untuk melindungi bekas banduan tersebut daripada sesetengah masyarakat yang ingin membunuhnya.

7. Your Honor

  • Tarikh Tayangan:  Julai 2024
  • Penyiar: ENA
  • Barisan Pelakon: Son Hyun-joo, Kim Myung-min, Kim Do-hoon, Yoon Chan-young dan Jung Eun-chae

Remake daripada siri TV Amerika dengan tajuk yang sama, Your Honor dibintangi oleh Son Hyun-joo sebagai Hakin Song Pan-ho, seorang lelaki yang mempunyai keyakinan dan rasa keadilan yang kuat serta menjalani kehidupan yang berjaya tanpa cela. Song Pan- Ho membawa keadilan dan keselesaan kepada mereka yang tinggal di Woowon City.

Bertentangan dengan Song Pan-ho adalah Kim Gang-heon (Kim Myung-min), seorang ketua kartel kejam yang beroperasi di bandar yang sama. Walaupun luarannya dingin, dia seorang bapa yang penyayang dan berdedikasi. Siri ini menyaksikan pasangan itu berhadapan untuk melindungi orang di sekeliling mereka.

Jadi, buat peminat drama Korea, jangan lepaskan peluang untuk menonton drama-drama terbaru ini. Bagaimanapun, setiap siaran drama ini tertakluk kepada sebarang perubahan daripada rangkaian penyiaran yang berkaitan. Penulis akan sentiasa kemaskini jika terdapat sebarang perubahan. Happy watching, guys! 

loading...