Penyanyi Jung Joon Young akhirnya telah dibebaskan dari penjara

Jung Joon Young telah dibebaskan dari penjara selepas menjalani hukuman selama lima tahun.

Menurut laporan eksklusif dari News1, Jung Joon Young dibebaskan secara privasi dari penjara pada awal pagi pada 19 Mac 2024. Dia dibebaskan dari Pusat Penjara Mokpo di Jeollanam-do pada 5:05 pagi.

Jung Joon Young dilihat keluar dari penjara dengan berpakaian serba hitam, memakai topi, topeng muka, dan cermin mata yang menutupi sebahagian besar mukanya. Dia berdepan sebentar dengan wartawan yang hadir tetapi meninggalkan mereka pergi tanpa berkata apa-apa.

Media kini memberi perhatian kepada apa yang akan dilakukan oleh Jung Joon Young pada masa hadapan kerana ketika dia mengakui jenayahnya dahulu, dia menyatakan akan menghentikan semua aktiviti hiburannya.

Jung Joon Young, bersama bekas ahli kumpulan FT Island Choi Jong Hoon, telah ditangkap dan didakwa pada Mac 2019 kerana terlibat dalam kes rogol berkumpulan wanita di Hongcheon, Gangwon-do dan Daegu pada Januari dan Mac 2016.

Selain itu, Jung Joon Young dituduh mengedar video seksual haram melibatkan wanita dalam kumpulan sembang KakaoTalk, melibatkan beberapa selebriti, termasuk Seungri, pada 2015. Dia dijatuhkan hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Agung pada September 2020. Walaupun pendakwa raya menolak permohonan untuk tempoh masa perbicaraan, Jung Joon Young dikecualikan daripada mendedahkan maklumat peribadi dan memakai gelang buku lali elektronik.

Semasa kenyataan terakhirnya dalam perbicaraan kedua, Jung Joon Young menyatakan penyesalan, mengakui kelakuannya yang tidak wajar. “Saya amat menyesali tindakan saya yang tidak bermoral dan tidak bertanggungjawab terhadap mangsa, dan saya akan menghabiskan sisa hidup saya untuk merenung kesilapan lalu saya,” katanya.

Sumber : 1

loading...