Sensasi J-Pop Global; YOASOBI akan kunjungi Kuala Lumpur Januari 2024 sempena konsert solo pertamanya

YASOBI akan membuat persembahan buat kali pertama di Kuala Lumpur pada 14 Januari 2024 bertempat di Zepp Kuala Lumpur!

YOASOBI ialah duo yang terdiri daripada komposer Ayase dan vokalis Ikura dari Jepun. Mereka sering menukar cerita dalam novel kepada muzik. Lagu sulung YOASOBI “Into The Night” yang dikeluarkan pada 2019 mengungguli carta di Jepun dan beberapa negara di seluruh dunia.

Lagu sulung YOASOBI “Into The Night” yang dikeluarkan pada 2019 mengungguli pelbagai carta penstriman di Jepun dan turut disenaraikan dalam carta tular di beberapa negara. Lagu itu mengungguli Carta Lagu Komprehensif JAPAN/Carta Lagu Penstriman pada 2020 dan mengatasi 1 bilion penstriman buat pertama kali di Jepun pada September 2023.

Yoasobi muncul buat pertama kali pada festival musim panas ROCK IN JAPAN FESTIVAL pada Ogos 2022. Dan tema pembukaan “The Blessing” daripada animasi TV Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury, yang disiarkan pada Oktober 2022, menjadi sensasi yang hebat dengan novel asal “Cradle Planet.”

Pada April 2023, lagu tema pembukaan animasi TV “OSHI NO KO” telah dikeluarkan. Lagu itu mengungguli Carta Lagu Komprehensif JAPAN “JAPAN Hot 100” selama 21 minggu dan memecahkan rekod No.1 Billboard JAPAN. Lagu itu juga mengungguli pelbagai carta global Billboard di A.S., mengatasi 400 juta penstriman terkumpul yang dimainkan dalam masa yang paling singkat. TikTok LIVE YOASOBI, yang distrim di seluruh dunia, melepasi 120,000 penonton pada suatu masa dan merekodkan 630,000 jumlah penonton. Dengan jumlah penonton tertinggi dalam kalangan siaran langsung artis Jepun, mereka membuktikan bahawa mereka kini sedang melakar sejarah baharu J-pop.

YOASOBI baru-baru ini menamatkan jelajah arena sulungnya, dan berjaya menarik jumlah penonton yang mengagumkan seramai 130,000 orang pada bulan Jun tahun ini. Dengan persembahan yang cukup cemerlang, mereka telah mengukuhkan lagi status mereka sebagai tokoh terkemuka dalam industri J-POP, sekaligus menawan penonton di seluruh dunia dan meluaskan pengaruh mereka di peringkat global.

YOASOBI ASIA TOUR 2023-2024 LIVE IN KUALA LUMPUR dipromosikan oleh InTour Live dengan SOZO. Tiket dijual pada harga berharga RM558, RM498 dan RM398. Harga yang dinyatakan tidak termasuk yuran pengendalian RM4. Berikut adalah pelan kedudukan tempat duduk.

Tiket akan mula dijual pada 1 Disember (Jumaat) bermula jam 11 pagi menerusi laman sesawang www.ticketcharge.com.mySila pastikan anda membeli dan mendapatkan tiket hanya melalui bookmyshow.com bagi mengelakkan sebarang insiden yang tidak diingini.

Jadi, jangan lepaskan peluang untuk merasai pengalaman konsert solo pertama mereka! Marilah sama-sama menikmati malam yang tidak dapat dilupakan bersama YOASOBI!

Untuk butiran lanjut mengenai YOASOBI ASIA TOUR 2023-2024 LIVE IN KUALA LUMPUR, sila nantikan kemaskini di media sosial rasmi iMe MY. [Facebook, Twitter, Instagram]. Anda juga boleh ikuti perkembangan terkini YOASOBI menerusi laman sosial rasmi mereka [Website rasmi YOASOBI, Twitter, Instagram]

loading...