Ji Chang Wook & Shin Hye Sun bergandingan dalam drama romantis terbaru pengarah “When The Camellia Blooms”

Ji Chang Wook dan Shin Hye Sun akan membintangi bersama dalam drama percintaan baharu!

Pada 19 Jun, JTBC mengesahkan bahawa kedua-dua pelakon itu akan melakonkan watak utama dalam drama akan datang iaitu “Welcome to Samdalri” (tajuk literal).

Diterajui oleh pengarah “When the Camellia Blooms” Cha Young Hoon, “Welcome to Samdalri” akan dilakonkan oleh Ji Chang Wook sebagai Jo Yong Pil, seorang lelaki yang setia tinggal di kampung halamannya di Pulau Jeju sepanjang hidup untuk melindungi penduduknya.

Selepas kehilangan ibunya, yang bekerja sebagai haenyeo (penyelam wanita yang menuai hidupan laut untuk hidup), pada usia muda kerana laporan cuaca yang silap, Jo Yong Pil mengambil keputusan untuk menjadi peramal cuaca dan melindungi orang tua kampung halamannya. Walau bagaimanapun, keghairahan dan keengganannya untuk membiarkan maklumat yang salah menyebabkan dia mendapat reputasi di tempat kerja sebagai orang suka membuat huru-hara dan degil, serta tidak takut untuk berdebat dengan bosnya.

Sementara itu, Shin Hye Sun akan berperanan sebagai Jo Sam Dal, teman masa kecil  Yong Pil. Tidak seperti Jo Yong Pil, yang berpuas hati tinggal di kampung halamannya Samdalri, Jo Sam Dal menjadikan misinya untuk keluar dari bandar kecil mereka dan berpindah ke Seoul.

Selepas bertahun-tahun bekerja keras sebagai pembantu dalam industri fotografi fesyen, Jo Sam Dal—yang menukar namanya kepada Jo Eun Hye di Seoul—akhirnya berhasil dan berjaya mencapai puncak. Walau bagaimanapun, apabila semua kerja kerasnya musnah dalam sekelip mata, dia kembali ke Samdalri, di mana orang masih mengenalinya sebagai Sam Dal dan bukan Eun Hye.

Walaupun Jo Yong Pil dan Jo Sam Dal pernah berganding bahu ketika mereka masih muda, kawan-kawan yang dahulunya tidak dapat dipisahkan kini tidak lagi berhubung antara satu sama lain. Tetapi apabila Jo Sam Dal kembali ke Samdalri, mereka mendapati bahawa kasih sayang lama yang mereka miliki untuk satu sama lain kini berputik kembali.

“Welcome to Samdalri” dijadualkan untuk tayangan pada separuh kedua 2023.

Sumber : 1

loading...