Bertemakan drama pejabat, “RACE” lakonan Lee Yeon Hee, Yunho TVXQ & Hong Jong Hyun akan tayang di Disney+ Hotstar

Park Yoonjo tidak mempunyai banyak kelayakan, tetapi dia mempunyai banyak keghairahan. Namun, apabila dia mendapati bahawa dia hanya diupah atas sebab kepelbagaian di firmanya tempat rakan baiknya Ryu Jaemin bekerja, dia bersedia sepenuhnya untuk membuktikan semua orang salah dalam RACE, sebuah drama pejabat Korea baharu yang datang secara eksklusif di Disney+ Hotstar pada tahun 2023.

Dalam RACE, penonton boleh mengikuti Park Yoonjo melakukan apa sahaja untuk membuktikan bahawa dia berada dalam peranannya. Bertekad untuk berjaya, Yoonjo meminta bantuan role model kebanggaan dan kegembiraan agensi – PR bertaraf bintang yang tiada tandingannya, Koo Yijung, dengan harapan dapat belajar daripada yang terbaik di negara ini.

RACE dibintangi oleh Lee Yeon Hee (New Year Blues, Welcome to Wedding Hell) sebagai “pekerja serba-boleh yang diambil kerja” Park Yoonjo; Hong Jonghyun (Moon Lovers) sebagai Ryu Jaemin, kawan baik Yoonjo yang mementingkan kehidupan peribadinya seperti pekerjaan, Moon Sori (The Handmaiden, Seoul Vibe) sebagai Koo Yijung, suara utama dalam industri PR, dan Chung Yunho (Dating On Earth) sebagai CEO Seo Donghoon. RACE ditulis oleh penulis skrip terkenal Kim Roori (Hyena, The Ace) dan diarahkan oleh Lee Dongyoon (She Would Never Know, 20th Century Boy and Girl).

Lee Yeon Hee akan memegang watak utama Park Yoon Jo, seorang wanita tidak mempunyai latar belakang pendidikan tinggi dan berasal dari keluarga berpendapatan rendah. Dia menjalani kehidupannya yang sukar dengan pelbagai cara untuk terus hidup. Melalui wataknya, Lee Yeon Hee akan menggambarkan kehidupan seorang pekerja biasa pada tahun 90-an.

Hong Jong Hyun akan memainkan watak sebagai Ryu Jae Min, seorang lelaki yang dikenali ramai oleh rakan sekerjanya kerana kemahirannya. Tetapi Ryu Jae Min membuat perbezaan yang jelas antara kehidupan kerja dan kehidupan peribadinya, sesuatu yang sangat berbeza dengan gaya Park Yoon Jo sendiri.

Moon So Ri akan memainkan watak Goo Yi Jung, seorang profesional dalam industri perhubungan awam (PR). Dia mendekati pekerjaannya dan dunia melalui pertimbangan yang rasional dan memiliki karisma yang sangat hebat. Bersama Park Yoon Jo, Goo Yi Jung akan menunjukkan kepada penonton sejenis persahabatan dan perpaduan yang melangkaui jurang generasi.

Akhir sekali, Yunho TVXQ akan memegang watak sebagai ketua jabatan perhubungan awam Seo Dong Hoon. Beliau adalah seorang pemimpin yang terpuji, yang mementingkan kebebasan bersuara dan mempunyai pemikiran yang sangat terbuka walaupun berdepan dengan batasan.

Seorang wakil dari siri itu mengulas, “‘RACE’ ialah kisah orang yang menjalankan perlumbaan mereka sendiri dari tempat masing-masing dalam kehidupan. Perkara utama siri ini ialah bagaimana empat orang ini akan mempengaruhi satu sama lain dan bagaimana mereka akan melengkapkan chemistry antara satu sama lain.”

Pertama kali diumumkan bulan lalu sebagai sebahagian daripada kandungan APAC tempatan yang diperluas di Pameran Kandungan Disney di Singapura, RACE menyertai pelbagai tajuk Korea lain yang dinanti-nantikan akan datang ke Disney+ Hotstar dalam beberapa bulan akan datang, termasuk sekuel Soundtrack #1, Soundtrack #2; Call It Love; Shadow Detective Season 2 dan BTS MONUMENTS: BEYOND THE STAR serta beberapa lagi rancangan Korea dan serantau yang menarik.

Nikmati dan tonton RACE secara eksklusif di Disney+ Hotstar pada awal 2023.

loading...