Bikin penonton terus saspens, “Big Mouth” sekali lagi pecah rekod tayangan peribadi dengan rating dua digit

Drama baharu MBC ‘Big Mouth’, yang dibintangi oleh Lee Jong Suk dan Yoona Girls’ Generation, terus mencipta rekod peribadi baharu! Episode 6 drama tersebut telah disiarkan pada semalam, 13 Ogos dan sekali lagi berjaya mencatat rekod penonton peribadi baharunya apabila berjaya buat penonton tegang melalui pertempuran fikiran siapa yang menipu dan siapa pula yang ditipu.

Pada 13 Ogos, drama noir baharu yang dibintangi Lee Jong Suk dan YoonA Girls Generation mencecah dua digit untuk mencapai jumlah penonton tertinggi sepanjang masa. Menurut Nielsen Korea, episod keenam “Big Mouth” mendapat penilaian purata seluruh negara sebanyak 10.8%, menandakan peningkatan yang ketara dari malam sebelumnya dan mencatat rekod peribadi baharu untuk rancangan itu.

Terdahulu, ‘Big Mouse’ telah mencatatkan rating penonton sebanyak 6.2% dalam episod pertama, episod ketiga ialah 7.6%, episod keempat ialah 8.6%, dan episod kelima ialah 9.8%.

Dalam episod 6, Go Mi-ho (YoonA), yang berasa curiga bahawa suaminya Park Chang-ho (Lee Jong-suk) benar-benar seorang penipu genius, Big Mouse. Untuk mengetahui kebenaran, Go Mi Ho melawat Penjara Gucheon sebagai salah seorang sukarelawan Hospital Gucheon.

Park Chang-ho mendedahkan bahawa seseorang yang dianggap sebagai Big Mouse yang sebenar terus membantunya di penjara, dan berjaya memulihkan kepercayaan Go Mi Ho terhadapnya. Park Chang-ho kemudian meminta Mi Ho untuk mencari tesis yang tidak diterbitkan oleh mendiang Profesor Seo Jae- yong, yang memegang kunci kepada semua kes.

Park Chang-ho, yang telah menjalani kehidupan dalam penjara dengan berpura-pura menjadi Tikus Besar sebenar, menghadapi kesukaran kerana pengkhianatan warden penjara dan rantai yang mengikutinya, menimbulkan persoalan tentang episod seterusnya.

“Big Mouth” ialah drama noir yang mengisahkan seorang peguam kelas tiga yang akhirnya bertanggungjawab ke atas kes pembunuhan yang mengubahnya semalaman menjadi penipu genius yang dikenali sebagai “Big Mouse.” Untuk terus hidup dan melindungi keluarganya, peguam “bermulut besar” itu mesti mendedahkan konspirasi besar di kalangan kelas atasan yang mempunyai keistimewaan.

Park Chang-ho bertahan setiap hari dalam bahaya di bawah pengawasan warden yang mengesyakinya, dan mengetahui penipuan kumpulan yang mencuri wang daripada Big Mouse sebenar untuk melarikan diri daripada krisis beberapa kali, memberikan penonton ketegangan dan keterujaan.

Di luar penjara, Go Mi Ho, yang bekerja di Hospital Universiti Gucheon berusaha untuk mencari tesis Profesor Seo, telah menimbulkan konflik dengan Hyun Joo-hee (Ok Ja-yeon), isteri Datuk Bandar Gucheon dan pengarah Hospital Universiti Gucheon , sekaligus mewujudkan satu lagi ketegangan.

Selain itu, percintaan Lee Jong-suk dan Yoona yang segar lagi menyedihkan dan kelucuan yang tercetus daripada ketegangan menambahkan keseronokan.

Dalam pada itu, drama Jumaat-Sabtu SBS ‘Today’s Webtoon’, yang disiarkan pada hari yang sama,mencatat purata tontonan sebanyak 2.8%, drama hujung minggu JTBC ‘Exemplary Detective 2’ dengan 4.3%, dan drama setiap Sabtu di TV Chosun ‘The Witch is Alive’ pula dengan rating tontonan sebanyak 1.6%. Akhir sekali, drama KBS 2TV “It’s Beautiful Now” kekal sebagai program yang paling banyak ditonton pada hari Sabtu dengan purata tontonan seluruh negara sebanyak 25.0%.

Sumber : mk.co

loading...