NCT 127 dipilih oleh PUMA sebagai duta mereka di Asia Pasifik

Hari ini 25 Julai, jenama sukan global PUMA mengumumkan pemeteraian kumpulan ‘NCT 127 (SM Entertainment)’ sebagai duta untuk Asia Pasifik (APAC).

‘NCT 127’ akan menjadi duta PUMA di APAC dan akan aktif di lima belas negara Asia dan Oceania yang berbeza. Pemilihan ‘NCT 127’ sebagai duta APAC PUMA adalah bermakna kerana mereka adalah artis Korea untuk mewakili jenama itu, serta menyumbang kepada penyebaran Korean Wave yang berpaksikan kepada peningkatan trend K-POP di seluruh dunia.

Mengenai latar belakang perkongsian itu, pegawai PUMA berkata, “‘NCT 127’ ialah kumpulan lelaki K-POP terkenal yang telah mendapat populariti hebat dikalangan generasi muda di seluruh APAC, termasuk Jepun, China, Singapura dan Thailand. ‘NCT 127’ telah dipilih sebagai duta memandangkan status K-CULTURE yang semakin berkembang pesat di seluruh dunia.” Mereka juga menambah, “Berdasarkan pengaruh kuat, semangat, dan kreativiti NCT 127, kami merancang untuk menjalankan pelbagai kempen dan komunikasi dengan peminat dan pengguna di seluruh rantau Asia Pasifik, untuk meningkatkan nilai produk kami.”

Seorang pegawai SM Entertainment berkata, “Berkolaborasi dengan jenama sukan terkenal dunia PUMA sangat bermakna kepada ‘NCT 127’, dan melalui peluang hebat ini, kami akan mencerminkan sisi diri kami yang lebih pelbagai, bersama-sama dengan PUMA.”

Nama kumpulan ‘NCT 127’  iaitu ‘127’ menunjukkan longitud Seoul, bermakna mereka adalah pasukan yang berpangkalan di Korea iaitu syurga dunia K-POP, walaupun mereka aktif di pentas global di seluruh Asia, Amerika, Eropah dan lain-lain. wilayah.

Kumpulan ini telah mengeluarkan beberapa lagu hit, termasuk ‘Hero (英雄; Kick It),’ ‘Sticker,’ ‘Regular,’ ‘Cherry Bomb’ dan ‘Highway to Heaven’, mendapat populariti global untuk muzik mereka yang unik dan persembahan yang mengagumkan.  Dengan album penuh ketiga mereka dikeluarkan pada 2021, ianya terjual lebih 3.64 juta salinan dan menjadi ‘triple million seller,’ memasuki tempat ketiga dalam carta album utama Billboard AS ‘Billboard 200’ dan kemudian mengekalkan keberadaan mereka dalam carta selama tujuh belas minggu berturut-turut. Ini adalah kedudukan tertinggi dan penyertaan carta paling lama dalam kalangan album K-POP yang dikeluarkan pada 2021 dan sekali lagi menonjolkan populariti global ‘NCT 127’.

Sebagai tambahan kepada Billboard, ‘NCT 127’ juga telah memasuki ‘Official Albums Chart Top 100’, carta muzik rasmi utama United Kingdom, serta pelbagai carta muzik global di negara-negara seperti Jerman, Australia, Jepun dan China. .

Dalam pada itu, ‘NCT 127’ akan memulakan aktivitinya sebagai Duta APAC PUMA, bermula dengan kempen SLIPSTREAM pada 29 Julai. Dilancarkan pada tahun 1987, PUMA SLIPSTREAM ialah kasut ikonik yang paling mewakili warisan jenama, menampilkan siluet bola keranjang klasik yang ditakrifkan semula dengan sensibiliti moden, mencampurkan bahan kulit dan suede untuk penampilan premium.

Di samping itu, ‘NCT 127’ akan bertemu dengan peminat di seluruh dunia melalui siri jelajah dunia keduanya. Acara itu telah mula pada tahun lepas, bermula di Korea dan kemudian bergerak ke Jepun dengan 220,000 penonton. Selain itu, tiket konsert mereka di Singapura semuanya habis dijual. ‘NCT 127’, juga merancang untuk mengadakan pertemuan peminat di Jepun pada 2 dan 3 Ogos dan penampilan di ‘SMTOWN LIVE 2022’ pada 20 Ogos 2022.

loading...