Biarpun tersingkir awal, Golden Child mampu rekod 15 juta tontonan di Youtube dalam masa 3 hari saja

Image may contain: 7 people

Penyertaan di dalam Road To Kingdom tidaklah disia-siakan oleh Golden Child untuk maju ke peringkat seterusnya. Biarpun tersingkir lebih awal, Golden Child mampu mencipta kegemilangan tersendiri di peringkat antarabangsa.

Baru-baru ini Golden Child mengeluarkan album mini terbarunya berjudul Take A Leap dengan One (Lucid Dream) dijadikan sebagai single utama. Dua muzik video dikeluarkan berasingan oleh dua agensi, Woolim Entertainment dan 1thek Muzik dengan naratif yang sama menunjukkan jumlah tontonannya telah melebihi 15 juta dalam masa tiga hari saja dan dijangka mencecah angka 20 juta tidak lama lagi. Muzik video One (Lucid Dream) yang dibikin dalam bentuk filem ‘blockbuster’ dengan tarian yang mengasyikkan, membuktikan populariti yang baru hendak dikecapi oleh kumpulan itu di persada dunia setelah bertahun-tahun gagal menembusi pasaran muzik Kpop yang agak kompetitif.

Sementara itu, album Take A Leap juga berjaya meraih 17,087 unit di dalam tiga hari di Korea, menurut Hanteo selain mencatatkan kedudukan top 5 terbaik di dalam carta jualan album Kpop di serata dunia termasuklah Kemboja, Israel, Malaysia, Vietnam, Thailand dan Filipina.

Sumber: enews24

loading...