Kim Tae Ri, Shin Ye Eun, Ra Mi Ran, dan ramai lagi bertukar jadi pelakon teater tradisional dalam poster “Jeongnyeon: The Star Is Born”

Drama tvN akan datang “Jeongnyeon: The Star Is Born” telah melancarkan poster pertamanya, yang mempamerkan dunia teater tradisional Korea!

Berdasarkan webtoon popular, drama ini diarahkan oleh Jung Ji In, yang terkenal dengan “The Red Sleeve.” Berlatarkan tahun 1950-an, sejurus selepas Perang Korea, siri ini mengisahkan Jeong Nyeon, seorang vokalis muda dengan suara merdu yang bercita-cita menjadi pelakon teater tradisional terkemuka. Siri ini meneroka perjalanan Jeong Nyeon untuk mencapai impiannya melalui persaingan, kerja berpasukan dan pertumbuhan peribadi di kala era kemiskinan dan kisan percintaannya.

“Jeongnyeon: The Star Is Born” dibintangi oleh Kim Tae Ri, yang memainkan watak Jung Nyeon, bersama Shin Ye Eun, Ra Mi Ran, Jung Eun Chae, Kim Yoon Hye, dan tetamu khas Moon So Ri. Barisan pelakon yang sememangnya berbakat dan mengagumkan ini sekaligus telah menjana jangkaan yang tinggi untuk tayangan drama tersebut.

Poster drama ini memaparkan latar utama drama, “Gukguek-dan,” kumpulan opera klasik wanita Korea, dan menggambarkan lima watak utama yang membuat persembahan dengan kumpulan terkemuka era itu, Gukguek-dan Wanita Maeran.

Kim Tae Ri membawakan watak sebagai Yoon Jeong Nyeon, seorang wanita muda berbakat yang berpindah dari Mokpo ke Seoul untuk meneruskan kerjaya dalam teater tradisional. Matanya yang ekspresif dijangka dapat memikat hati penonton. Shin Ye Eun, sebagai Heo Yeong Seo, watak yang terkenal dengan latar belakang keluarga yang berprestij dan kebolehannya dalam menyanyi, menari dan berlakon. Pandangan tajamnya menunjukkan persaingan yang menarik dengan Jeong Nyeon.

Ra Mi Ran, berperanan sebagai Kang So Bok, ketua Wanita Gukguek-dan Maeran, yang merupakan orang yang memberi arahan kepada kumpulannya.membawa kehadiran yang memerintah dalam peranannya. Jung Eun Chae, yang memainkan watak sebagai “putera” Moon Ok Kyeong, dan Kim Yoon Hye, sebagai “puteri” Seo Hye Rang, yang juga bersinar bak kualiti bintang mereka.

Pasukan produksi menyatakan, “Kami telah bekerja keras untuk menonjolkan daya tarikan teater kebangsaan wanita tahun 1950-an. Kim Tae Ri, Shin Ye Eun, Ra Mi Ran, Jung Eun Chae, dan Kim Yoon Hye telah memberikan persembahan yang luar biasa, dirakamkan melalui arahan penuh bergaya dari pengarah Jung Ji In. Drama ini menggabungkan lakonan, arahan dan penceritaan yang mantap, dan kami berharap anda menantikannya.”

“Jeongnyeon: The Star Is Born” akan ditayangkan pada 12 Oktober.

Sumber : 1

loading...