Jo Jin Woong, Kim Moo Yeol, Lee Kwang Soo dan ramai lagi, adakah mereka terperangkap atau memerangkap Yoo Jae Myung dalam “No Way Out : The Roulette”

Drama thriller misteri akan datang “No Way Out: The Roulette” telah berkongsi poster watak barisan pelakonnya!

“No Way Out: The Roulette” menceritakan pertarungan sengit antara beberapa individu yang terperangkap dalam permainan berisiko tinggi tanpa jalan keluar. Siri ini bermula apabila ganjaran berupa wang tunai sebanyak 20 bilion won (kira-kira $14.5 juta) ditawarkan kepada masyarakat sebagai habuan untuk membunuh ketua penjenayah terkenal Kim Gook Ho (Yoo Jae Myung), yang akan dibebaskan dari penjara.

Poster watak yang baru dikeluarkan menampilkan lapan watak utama yang berbeza daripada drama itu. Perkataan “TIDAK ADA JALAN KELUAR / NO WAY OUT” yang berlatarbelakangkan warna merah darah di belakang watak-watak tersebut menekankan betapa sengitnya pertempuran yang bakal mereka hadapi.

Poster watak pertama menggambarkan Baek Joong Sik (Jo Jin Woong), seorang detektif yang ironisnya ditugaskan untuk melindungi Kim Gook Ho, bekas penjenayah yang telah menjadi sasaran negara selepas dipenjarakan selama 13 tahun. Poster itu menyerlahkan nasib Baek Joong Sik sebagai seorang pegawai polis yang terperangkap dalam dilema untuk melindungi seorang penjenayah yang kejam, dengan kapsyen berbunyi, “Awak mahu saya lindungi orang yang keji ini?”

Dalam poster seterusnya, penjenayah terkenal Kim Gook Ho mengenakan ekspresi muka yang kejam dengan kapsyen “Saya dengar mereka meletakkan hadiah 20 bilion won ke atas harga nyawa saya?” membayangkan peranannya sebagai tokoh utama plot dan bom masa yang berdetik dalam membawa semua watak lain untuk terjerat antara satu sama lain.

Poster berikutnya menggambarkan peguam kepada Kim Gook Ho, Lee Sang Bong (Kim Moo Yeol), yang didorong oleh cita-cita dan keinginan yang kuat untuk berjaya. Kapsyennya tertera, “Jaminan perkhidmatan guaman berkualiti tinggi pada harga terendah,” menunjukkan bahawa dia adalah watak yang sanggup membela walaupun penjenayah paling kejam demi matlamatnya.

Poster seterusnya memaparkan Ahn Myung Ja (Yum Jung Ah), Datuk Bandar Hosang yang sedang berdepan dengan krisis politik. Pandangan tajamnya dan kapsyen tertera, “Penjahat itu mungkin penyelamat saya,” membayangkan percubaan hipokritnya untuk memanipulasi pendapat umum dengan menggunakan Kim Gook Ho.

Dalam poster seterusnya, perkataan “Saya hidup seperti di neraka selama ini” dengan sempurna menggambarkan sisi gelap anak Kim Gook Ho, Seo Dong Ha (Sung Yoo Bin), yang telah hidup dengan membawa beban berat sebagai anak seorang penjenayah kejam.

Encik Smile (Greg Han), yang datang ke Korea untuk membunuh Kim Gook Ho atas arahan seseorang, menimbulkan rasa ingin tahu sama ada dia akan berjaya dalam misinya  atau sebaliknya. Kapsyennya ditulis seperti  “Saya mengendalikan kerja dengan sempurna selepas pembayaran dibuat.”

Poster berikutnya memperkenalkan Yoon Chang Jae (Lee Kwang Soo), seorang penjual daging dengan mata yang merah seolah-olah tidak sabar untuk mendapatkan wang ganjaran yang besar.

Poster watak terakhir menampilkan Sung Joon Woo (Kim Sung Cheol), seorang paderi muda di sebuah gereja besar yang dipercayai oleh ramai penganut kerana pengaruh positifnya. Kapsyennya terpapar, “Terdapat banyak perkara di dunia ini yang tidak dapat dicapai dengan kekuatan iman sahaja,” menimbulkan persoalan sama ada tawaran keselamatannya akan diberikan kepada penjenayah kejam yang tidak bertaubat.

“No Way Out: The Roulette” akan ditayangkan pada 31 Julai, dengan dua episod akan dikeluarkan setiap hari Rabu. Jangan lupa untuk strim siri ini di Disney+ Hotstar bermula 31 Julai ini.

Sumber : 1

loading...