“Lights Go On, Again” – Highlight berjaya dapatkan semula trademark nama BEAST selepas 8 tahun

Menjelang ulang tahun ke 15 kumpulan Highlight atau BEAST, nampaknya berita ini adalah hadiah paling bermakna buat kumpulan ini dan peminat mereka! Apakah HIGHLIGHT x BEAST ada sesuatu yang istimewa untuk peminat? Ya, mereka akan bergabung untuk HIGHLIGHT LIVE 2024 [LIGHTS GO ON, AGAIN].

Pada 2 April KST, agensi Highlight Around Us Entertainment mengumumkan satu berita yang penting: “Kami telah berjaya mencapai persetujuan bersama dengan Cube Entertainment mengenai penggunaan tanda dagangan ‘BEAST’.”

Dengan perjanjian ini, Highlight akan dapat menggunakan nama BEAST mulai sekarang, tetapi merancang untuk mengekalkan nama kumpulan semasa mereka.

Ia adalah satu  pengalaman baru untuk mempamerkan nama ‘BEAST’ secara berasingan daripada aktiviti semasa kami. Kami berharap berita ini akan menjadi kemuncak ulang tahun ke-15 HIGHLIGHT x BEAST dan hadiah bermakna kepada peminat mereka.

Untuk pengetahuan, Highlight memulakan kerjaya di bawah nama BEAST pada 2009, tetapi selepas meninggalkan Cube Entertainment dan menubuhkan agensi mereka sendiri pada 2016, mereka tidak lagi dapat menggunakan nama ini kerana isu tanda dagangan. Mereka memulakan aktiviti mereka semula pada tahun 2017 dengan nama baharu, Highlight.

Dalam pada itu, Highlight mengejutkan para peminat apabila mengeluarkan video di saluran SNS dan YouTube rasmi mereka, yang menampilkan kedua-dua nama kumpulan: tarikh debut BEAST ‘2009.10.16’, tarikh debut Highlight ‘2017.03.20’ dan ‘Highlight.’ Selain itu, tarikh ‘2024.05.10’, ‘2024.05.11’ dan ‘2024.05.12’ telah didedahkan, mencetuskan rasa ingin tahu dan keterujaan di kalangan peminat. Penyertaan frasa ‘LIGHTS GO ON, AGAIN,’ mengingatkan kepada album mini keempat dan nama kelab peminat BEAST dari 2010, meningkatkan lagi  jangkaan ramai.

Selepas beberapa ketika pengumuman trademark BEAST yang menjadi milik mereka semula, agensi Highlight telah berkongsi sebuah poster HIGHLIGHT LIVE 2024 [LIGHTS GO ON, AGAIN] yang akan diadakan selama tiga hari berturut-turut sebagai tanda penghargaan buat peminat. Ini adalah jawapan kepada tarikh-tarikh yang mereka kongsikan dalam teaser video sebelum ini. Highlight akan membuat persembahan ‘Live’ untuk tiga hari, istimewa untuk peminat mereka. Pastinya mereka akan mengimbau seleksi lagu-lagu BEAST yang akan turut dipersembahkan sepanjang persembahan tersebut.

Highlight baru-baru telah mencipta gelombang hebat dengan album mini kelima mereka ‘Switch On,’ termasuk memenangi dua anugerah penyiaran muzik dengan lagu utama “BODY”, lagu itu terus positif mendaki carta muzik domestik dan antarabangsa serta platform bentuk pendek.

Sila lihat di bawah untuk kenyataan penuh mereka:

Hello, ini Around Us Entertainment.

Kami mempunyai berita menarik untuk Lights yang menyukai Highlight.

Kami baru-baru ini telah mencapai persetujuan bersama yang lancar dengan Cube Entertainment mengenai penggunaan tanda dagangan ‘BEAST’. Kami mengucapkan terima kasih kepada Cube Entertainment kerana terlibat dalam perbincangan yang lebih luas ini.

Walau bagaimanapun, Highlight akan meneruskan aktivitinya di bawah nama pasukan ‘Highlight.’ Kami sangat teruja untuk berkongsi nama ‘BEAST’ secara berasingan daripada usaha semasa kami.

Kami sangat berterima kasih kepada peminat kami atas sokongan dan kasih sayang mereka yang tidak berbelah bahagi selama 15 tahun ini. Kami berharap pengumuman ini menjadi hadiah yang bermakna untuk Highlight dan semua Lights yang meraikan ulang tahun ke-15 mereka.

Kami dengan rendah hati meminta minat serta perhatian anda yang berterusan serta sokongan yang hangat dan penuh kasih sayang untuk aktiviti masa depan Highlight.

Terima kasih.

Sebagai tambahan, Highlight atau BEAST debut pada 16 Oktober 2009 dengan enam orang anggota iaitu Yoon Doojoon, Yang Yoseob, Lee Gikwang, Son Dongwoon, Yong Junhyung dan Jang Hyunseung. Namun, pada April 2016 dan Mac 2019 Jang Hyunseung dan Yong Junhyung telah meninggalkan kumpulan tersebut menjadikan mereka tinggal berempat sehingga kini.

Sumber : 1 | 2 | 3 |

loading...