5 seleksi drama Korea terbaru akan tayang sepanjang April 2024 ini

Annyeong, chinguyaa~~ Salam Ramadhan kepada semua pembava kami yang beragama Islam. As usual, setiap bulan kami akan update korang dengan drama Korea terbaru untuk hiburan serta tontonan korang dan ini adalah barisan drama Korea yang akan meneruskan tayangannya untuk tahun 2024.

Well, sepanjang April 2024 ini, ada 5 drama Korea terbaru menanti untuk tontonan korang. So, let’s check it out the list.

1. Parasyte: The Grey

  • Tarikh Tayangan: 5 April 2024
  • Penyiar: Netflix
  • Barisan Pelakon: Jeon So-nee, Koo Gyo-hwan, Lee Jung-hyun

Berdasarkan siri manga Hitoshi Iwaaki Parasyte, thriller sci-fi yang dinanti-nantikan ini diterajui oleh pengarah “Train to Busan” dan “Hellbound” – Yeon Sang-ho. Dibintangi oleh Jeon So-nee, Koo Gyo-hwan dan Lee Jung-hyun, ia mengikuti kehidupan tiga individu selepas parasit aneh mula jatuh dari langit dan mengambil alih tubuh manusia.

Jung Su-in (Jeon So-nee) ialah seorang wanita muda yang dijangkiti parasit, Namun, kerana ia tidak dapat mengambil alih fikirannya atas sebab yang tidak diketahui, dia belajar untuk wujud bersama makhluk itu. Sementara itu, Seol Gang-woo (Koo) dan Choi Joon-kyung (Lee) memburu parasit – yang pertama mencari adiknya yang hilang, dan yang kedua sebagai sebahagian daripada pasukan petugas mencegah parasit elit.

2. Lovely Runner

  • Tarikh Tayangan: 8 April 2024
  • Penyiar: Viu Malaysia
  • Barisan Pelakon: Kim Hye-yoon, Byun Woo-seok, Lee Seung-hyub, Song Geon-hee

Diadaptasi daripada webtoon bertajuk “Tomorrow’s Best”, “Lovely Runner” dibintangi oleh Kim Hye-yoon  sebagai Im Sol, seorang wanita yang disayangi yang melepaskan impiannya untuk menjadi pengarah selepas mengalami kecederaan pada masa lalu. Dia merupakan peminat setia idola terkenal Ryu Sun-jae (Byun Woo-seok), yang menemui kematian akibat kemalangan.

Semasa meratapi pemergiaan idola kesayangannya itu, Im Sol terjumpa jam poket yang membawanya ke 15 tahun lalu, ketika dia dan idola itu baru berusia 19 tahun. Menyedari peluang yang telah diberikan kepadanya, Im Sol cuba mengubah nasib idola kesayangannya, dan menghidupkan semula impian yang telah lama dilupakannya.

3. Blood Free

  • Tarikh Tayangan: 10 April 2024
  • Penyiar: Disney+ Hotstar
  • Barisan Pelakon: Ju Ji-hoon, Han Hyo-joo, Lee Hee-joon, Lee Moo-saeng, Park Ji-yeon

Siri sci-fi “Blood Free” berlatarkan pada masa hadapan di mana manusia tidak lagi mengambil daging haiwan semula jadi. Dunia dikuasai oleh syarikat bioteknologi BF, yang mengawal pasaran untuk daging kultur buatan. Walau bagaimanapun, persoalan serta keraguan syarikat – dari segi dalaman dan luaran – mula muncul, sehingga menjadikan syarikat kacau bilau.

Ju Ji-hoon membawakan watak Woo Chae-woon, seorang bekas tentera yang bertukar menjadi pengawal peribadi yang lulus dari akademi tentera laut elit, manakala Han Hyo-joo sebagai Yoon Ja-yu, Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama BF. Dia mengasaskan syarikat itu bersama On San (Lee Moo-saeng), ahli fisiologi utama dan pengurus besar teknologi media budaya.

4. Missing Crown Prince

  • Tarikh Tayangan: 13 April 2024
  • Penyiar: MBN
  • Barisan Pelakon: Suho, Hong Ye-ji, Myung Se-bin, Kim Min-kyu, Kim Joo-heon

Dibintangi oleh Suho EXO, “Missing Crown Prince” ialah sebuah drama komedi romantis yang berlatarkan era Joseon. Suho memainkan watak Yi Geon, anak lelaki sulung kepada Raja Haejeong dan merupakan pewaris takhta, manakala Hong Ye-ji sebagai Choi Myung-yoon, anak perempuan seorang doktor istana terkemuka yang mahir dalam menunggang kuda dan perubatan. Namun tanpa diketahui oleh Yi Geon, Choi Myung-yoon adalah isteri yang ditakdirkan untuknya. Pada suatu hari, putera mahkota diculik oleh Myung-yoon. Ketika pasangan itu melarikan diri dari siri insiden yang boleh mengancam nyawa keduanya, percintaan mula mekar di antara mereka.

5. Chief Inspector 1958

  • Tarikh Tayangan: 19 April 2024
  • Penyiar: Disney+ Hotstar
  • Barisan Pelakon: Lee Je-hoon, Lee Dong-hwi, Choi Woo-sung, Yoon Hyun-soo and Seo Eun-soo

Dalam prekuel yang sangat dinanti-nantikan untuk siri hit asal MBC “Chief Inspector” (1971-1989), Lee Je-hoon melakonkan versi yang lebih muda daripada watak utama siri itu, detektif Park Young-han. Seorang yang idealis, Young-han adalah seorang yang percaya pada pembalasan, dan kecewa dengan sikap tidak menghormati maruah manusia yang sering dia saksikan daripada rakan-rakannya, menyebabkan dia bergelut dengan pekerjaannya.

Siri ini bermula apabila detektif Park Young-han tiba di Seoul selepas ditukarkan, setelah memperoleh salah satu kadar tangkapan tertinggi pencuri kecil di wilayah itu. Walau bagaimanapun, lembaran baharunya terbukti jauh lebih rumit, kerana negara itu terjerumus ke dalam tempoh pergolakan politik.

Kdrama Kisses — what are your top 10 favorite kdramas?

Jadi, buat peminat drama Korea, jangan lepaskan peluang untuk menonton drama-drama terbaru ini. Bagaimanapun, setiap siaran drama ini tertakluk kepada sebarang perubahan daripada rangkaian penyiaran yang berkaitan. Penulis akan sentiasa kemaskini jika terdapat sebarang perubahan. Happy watching, guys! 

loading...