Ju Ji Hoon, Park Bo Young & ramai lagi bintangi drama baru yang penuh misteri karya penulis skrip “Moving”

Penulis skrip “Moving,” Kangfull kembali dengan drama terbarunya yang menampilkan bintang “Kingdom” Ju Jihoon dan bintang “Parasite” Lee Jungeun

Selepas menghiburkan penonton di seluruh dunia pada tahun 2023 dengan drama super-power yang hebat “Moving”, penulis skrip yang mendapat pujian ramai Kangfull, kembali semula pada tahun ini dengan “Light Shop” – sebuah drama misteri yang meneroka kehidupan, kematian, dan apa yang menjadikan kita sebagai manusia. Dengan membawakan genre misteri, seram dan fantasi, “Light Shop” yang hanya menawarkan 8 episod ini akan ditayangkan secara eksklusif di Disney+ Hotstar.

Adaptasi daripada webtoon popular karya Kangfull dengan nama yang sama, “Light Shop” mengikuti sekumpulan orang yang tidak dikenali, yang mana masing-masing bergelut untuk menerima peristiwa trauma yang menimpa mereka pada masa lalu. Menjalani kehidupan seharian mereka, setiap individu secara misteri tertarik ke kedai kecil yang menjual lampu yang terletak di hujung lorong. Dijaga oleh seorang penjaga kedai dengan penuh berhati-hati, kedai lampu itu boleh memegang kunci kepada masa lalu, kini dan masa depan mereka yang tidak dikenali.

“Light Shop” dibintangi oleh Ju Jihoon (Kingdom, The Spy Gone North) sebagai Jung Wonyoung, pemilik kedai lampu tersebut; Park Boyung, (Strong Girl Bong-soon, Oh My Ghost) sebagai Kwon Youngji, seorang jururawat yang mempunyai hubungan luar biasa dengan pesakitnya; Bae Seongwoo (Veteran, The King) sebagai pegawai polis – Yang Sungsik; dan Lee Jungeun (Parasite) sebagai Jung Yuhee, seorang ibu yang tertekan. Drama ini juga turut dibarisi oleh Kim Min Ha, Park Hyuk Kwon, Kim Dae Myung, Shin Eun Soo, Kim Sung Hwa, and Kim Ki Hae.

Siri ini diadaptasi untuk dipersembahkan di skrin kecil oleh Kangfull (Moving) dan diarahkan oleh Kim Hiewon.

“Light Shop” akan menyertai rangkaian hiburan Korea yang memenangi anugerah yang semakin berkembang yang kini boleh didapati di Disney+ Hotstar termasuk: Moving, tentang sekumpulan ejen khas Korea Selatan yang bekerja untuk melindungi anak-anak mereka yang berkuasa besar daripada bahaya dan eksploitasi di tangan kerajaan yang berniat jahat agensi, dan Pertaruhan Besar, tentang kebangkitan dan kejatuhan usahawan bersiri yang akan melakukan apa sahaja untuk maju; serta The Worst of Evil, Vigilante dan perpustakaan yang luas bagi filem asal APAC yang lain serta filem dan rancangan antarabangsa yang digemari.

Ikhlaskan masa lalu anda apabila “Light Shop” dilancarkan pada separuh kedua 2024, secara eksklusif di Disney+ Hotstar.

loading...