Drama saeguk Jo Jung Suk dan Shin Se Kyung siap untuk tayang Januari 2024

Drama bersejarah tvN “Captivating the King” telah menetapkan tarikh tayangan perdananya!

Pada 6 Disember, tvN mengesahkan bahawa drama Jo Jung Suk dan Shin Se Kyung akan datang “Captivating the King” akan ditayangkan pada 21 Januari depan.

Ditulis oleh Kim Sun Deok yang sebelum ini menghasilkan skrip “The Crowned Clown”, Captivating The King menceritakan tentang kisah cinta yang tragis antara Raja Yi In (Jo Jung Suk) dengan Kang Hee Soo (Shin Se Kyung).  Yi In adalah seorang raja Dinasti Joseon yang sangat berkuasa dan kuat, namun kehidupannya menyedihkan. Manakala Kang Hee Soo ialah seorang wanita yang menaruh dendam pada Raja Yi In namun pada akhirnya dia jatuh cinta padanya.

Dalam poster terbaru Captivating The King yang dikeluarkan menunjukkan Yi In dan Kang Hee Soo bermain baduk (Go). Jarak antara keduanya menunjukkan kerumitan emosi yang ditunjukkan oleh kedua-duanya untuk mengimbangi tarikan dan perasaan yang wujud antara mereka.

Memperhebatkan lagi tipu muslihat, kapsyennya tertulis, “Orang yang merumitkan dunia saya” dan “Orang yang merumitkan hati saya.” sekaligus meningkatkan jangkaan penonton tentang betapa rumitnya kisah cinta dan perhubungan yang bakal mereka alami.

“Captivating the King” akan ditayangkan pada 21 Januari dirangkaian tvN dengan Episod 1 dan 2 disiarkan secara berturut-turut.

loading...