Ikuti perjuangan Huzi, Qi Xiao Xuan & rakan-rakan menyelamat dunia dalam “Tiger and Crane” diplatform iQIYI

iQIYI kembali dengan sebuah lagi drama terbaru untuk tontonan ramai. Kali ini mereka membawakan “Tiger and Crane” yang merupakan drama seni mempertahankan diri yang membawa genre saspens, xuanhuan (misteri fantasi) dan wuxia. Drama ini tela yang akan disiarkan pada 2 Oktober 2023 di saluran iQiyi. “Tiger and Crane” diterbitkan oleh Guo Hu dan drama bersiri dengan 36 episode ini diadaptasi daripada komik Cina (manhua) bertajuk “Tiger X Crane: Record of the Demon Master” yang merupakan karya Huang Xiaoda.

Drama yang telah mula bersiaran diplatform iQIYI ini pada 2 Oktober lalu dibintangi oleh Zhang Linghe (Love Between Fairy and Devil, My Journey To You), Jiang Long (Lucky With You), Wang Yuwen (The Love You Give Me, Once We Get Married), Chen You Wei (Timeless Love, Ray of Light), Ye Qing (To Be With You, Incomparable Beauty) dan He Landou (With You).

Sinopsis drama

 

“Tiger and Crane” menceritakan tentang sekelompok remaja dengan impian, cinta dan tanggung jawab, berjalan dengan susah payah melalui kesuraman dunia yang kacau untuk menyelamatkan dunia.

Huzi (Jiang Long) ialah anak yatim piatu yang optimis dan ceria dari pergunungan. Dia secara tidak sengaja menelan mutiara merah, harta karun paling berharga Yang,  dan berkawan dengan kapten yang dingin, yang juga seorang yang aneh, Qi Xiao Xuan (Zhang Ling He), seorang master pemburu syaitan.

Kedua-dua orang muda dengan personaliti yang sangat berbeza ini terpaksa pergi mengembara bersama-sama kerana mutiara merah, dan sepanjang perjalanan, mereka telah bersahabat dengan  Zhao Xin Tong (lakonan Wang Yu Wen), Wang Yu Qian (lakonan Chen Yu Wei) dan lain-lain.

Biarpun permulaan perkenalan antara Huzi dan Qi Xiao Xuan agak dingin, namun disebabkan mereka tertarik dengan perbezaan antara satu sama lain, dan melalui beberapa pengembaraan, mereka akhirnya menjadi kawan sehidup dan semati. Pada satu ketika, Qi Xiao Xuan terpaksa dipenjarakan kerana melindungi Hu Zi. Disebabkan itu, Huzi dan rakan-rakan yang lain cuba menyelamatkan Qi Xiao Xuan.

Dalam usaha menyelamat ini, mereka mengambil bahagian dalam pemilihan nasional untuk tuan syaitan, yang akhirnya mendedahkan konspirasi besar yang melibatkan kebenaran mengenai peperangan antara manusia dan syaitan lima ratus tahun lalu yang menyebabkan dunia dalam keadaan huru-hara.

Tentera syaitan, yang telah ditindas selama lima ratus tahun, akan bergerak dalam usaha untuk memusnahkan dunia dan seorang ketua bahagian syaitan cuba mengambil kesempatan daripada kekacauan itu untuk menguasai dunia. Hanya apabila cita-cita dunia manusia dan syaitan akan membawa malapetaka kepada dunia, sekumpulan anak muda yang bersemangat dengan impian tidak akan teragak-agak untuk mengorbankan diri mereka untuk menyelamatkan dunia.

Apa yang akan terjadi dalam usaha mereka semua untuk menyelamatkan dunia? Jangan lupa untuk tonton “Tiger and Crane” diplatform iQIYI.

Trailer “Tiger and Crane”

loading...