Lepas ganja & propofol, Yoo Ah In sah positif kokain & ketamin

Perilaku Yoo Ah In berkaitan penggunaan dadah semakin didedahkan. Selepas disahkan positif ganja dan propofol, terbaru pelakon itu juga didapati positif kokain dan ketamin. Semakin meruncing kerjaya Yoo Ah In apabila beberapa pihak berkaitan ambil keputusan untuk tidak lagi menggunakan perkhidmatannya.

Pada 1 Mac, “News 9” TV Chosun melaporkan bahawa selain ujian positif untuk kedua-dua ganja dan propofol, sampel rambut pelakon itu juga telah diuji positif untuk kokain dan ketamin.

Bulan lalu, polis mula menyiasat Yoo Ah In kerana menggunakan propofol secara haram, dan selain menyoal siasat pelakon itu, mereka melakukan carian dan rampasan pelbagai di pejabat dan klinik doktor di Seoul yang disyaki telah memberikan dadah secara haram kepada Yoo Ah In sejak 2021.

Sebagai sebahagian daripada siasatan, Yoo Ah In menjalani kedua-dua ujian air kencing dan ujian rambut pada 5 Februari, dan hasil daripada sampel air kencingnya didapati positif ganja, yang mana ia menyalahi undang-undang untuk kegunaan rekreasi di Korea Selatan.

Tidak lama selepas itu, Perkhidmatan Forensik Kebangsaan menghantar keputusan ujian rambut Yoo Ah In kepada unit siasatan dadah Agensi Polis Metropolitan Seoul, dan seperti yang dilaporkan sebelum ini, keputusan menunjukkan bahawa dia telah diuji positif untuk propofol.

Bagaimanapun, menurut laporan TV Chosun, hasil keputusan juga menunjukkan Yoo Ah In telah menggunakan kedua-dua kokain dan ketamin juga.

Polis kini dalam proses menyemak rekod preskripsi ketamin untuk mengetahui sama ada pelakon itu menggunakan dadah secara kerap, dan mereka dilaporkan bercadang untuk menghubungi Yoo Ah In semula untuk disoal siasat seawal minggu depan.

loading...